Författare Ämne: Never trust Trustbuddy  (läst 5417 gånger)

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
Never trust Trustbuddy
« skrivet: tis 18 jan 2011 07:22:51 »
Nu är jag arg. Ni som vill veta varför kan läsa här: http://wanjasvarjehanda.bloggplatsen.se/2011/01/18/4391823-kostsamma-sms-fran-72323-dont-trust-trustbuddy-fd-loanland/

Till er som inte orkar kolla länken: Akta er för sms från 72323 Trustbuddy f.d. Loanland.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Never trust Trustbuddy
« Svar #1 skrivet: tor 20 jan 2011 21:59:34 »
Det finns ingenting som är gratis Wanja. Det förvånar mig att folk tror det. Så fort jag hör ordet gratis eller att man inte talar om pris så är det bara att tacka nej. Livet blir mycket enklare då och du slipper att få en hjärtattack i förväg.

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Never trust Trustbuddy
« Svar #2 skrivet: tor 20 jan 2011 23:54:55 »
Det finns ingenting som är gratis Wanja. Det förvånar mig att folk tror det. Så fort jag hör ordet gratis eller att man inte talar om pris så är det bara att tacka nej. Livet blir mycket enklare då och du slipper att få en hjärtattack i förväg.

Nja, men i detta fall handlade det ju faktiskt inte om en tjänst vi överhuvudtaget hade beställt =) Att medlemmarna automatiskt följer med ett företag vid ägarbyte är i mitt tycke kanske inte helt korrekt, men det jag stör mig på är just att man efter ägarbytet började debitera medlemsavgift. Detta borde inte varit möjligt förrän man loggat in på det nya företagts tjänst och godkänt de nya villkoren.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Never trust Trustbuddy
« Svar #3 skrivet: fre 21 jan 2011 09:32:55 »
Du ser själv Wanja, borde skriver du. Jag ger dom aldrig möjligheten genom att konstant tacka nej till det som påstås vara gratis. Det finns ett undantag det är mailanvändare hos Microsoft och Google.


Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Never trust Trustbuddy
« Svar #4 skrivet: fre 21 jan 2011 10:03:41 »
Du ser själv Wanja, borde skriver du. Jag ger dom aldrig möjligheten genom att konstant tacka nej till det som påstås vara gratis. Det finns ett undantag det är mailanvändare hos Microsoft och Google.

Att vara medlem på Loanland var faktiskt gratis...

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Never trust Trustbuddy
« Svar #5 skrivet: fre 21 jan 2011 19:00:23 »
Var ja!! Men nu är det inte det. Fast visst, vill man hålla reda på vem som äger de eventuella "gratistjänster" man är "dum" nog att beställa så visst.  Det finns alltid en skitig socka med i gratissopporna.

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Never trust Trustbuddy
« Svar #6 skrivet: lör 22 jan 2011 03:45:35 »
Just Loanland/Trustbuddy är det många som är gramse på nu... För några år sedan fanns Loanland på Tradera och många blev medlemmar därigenom. Eftersom det inte kostade något att bli medlem så blev många det utan att för den skull nyttja deras tjänster och jag misstänker starkt att flertalet av dessa inte ens minns att de blivit medlemmar.
Jag kan tänka mig att många bytt e-postadress sedan dess och därför inte ens vet om att ett ägarbyte med förändrade medlemsvilkor har skett.
Det handlar inte om några jättesummor, enligt det nya avtalet så är det 1-2 informationssms à 30 kr/månad, vilket gör att de flesta nog inte ens lägger märke till att det dragits på mobilräkningen.
Att många dock upptäck debiteringen ser du om du söker på Loanland Trustbuddy, jag ser det även på vad mina bloggbesökare sökt på.
I mina ögon handlar det om rent bedrägeri eftersom INGEN av medlemmarna skrivit på något avtal där de nya avgifterna finns med.