Författare Ämne: Antikdeckarna i Hälsingland  (läst 3904 gånger)

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
Antikdeckarna i Hälsingland
« skrivet: tor 29 nov 2007 23:09:25 »
I dagens avsnitt var Pontus i Hälsingland. Han letade efter 50-60-tals prylar. Hur kunde han tro att han skulle hitta det där. I allmogeträsket?

Eller vad säger Du EinSteen? Varför var han inte hos Dig? Där hade han hittat något.

Har du mutat in: www.50-tal.nu ? Jag hoppas det.
 
« Senast ändrad: tor 29 nov 2007 23:33:52 av Anja »

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Antikdeckarna i Hälsingland
« Svar #1 skrivet: lör 15 dec 2007 19:17:47 »
Idag har jag tittat på reprisen av Antikdeckarna från i torsdags. Oj, vad gärna jag skulle vilja ha den mellanväggen och spegeln från Frisörsalongen!  :) Hur läckra som helst. Jag vet precis vart jag skulle använda dem.

Vad säger Ni andra Retrogalna människor?

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Antikdeckarna i Hälsingland
« Svar #2 skrivet: lör 15 dec 2007 19:36:27 »
Snygg frisersalong som man tycker skulle fått vara kvar i det skicket eller vad tycker du ES ::)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Antikdeckarna i Hälsingland
« Svar #3 skrivet: sön 16 dec 2007 01:05:29 »
Jag betalade för TV4 Anytime 49 kr/månad (måste komma ihåg att avboka sen) för att hänga med, och det är ju fasenimej ett bra program, Antikdeckarna, varför pratar vi inte mer om det programmet?

Men jag delar inte din förtjusning HELT för skärmväggen, Anja -begriper inte hur han trodde att det kunde vinna en budgivning? Men var skulle du ha den tänker jag, hmm :)  Mellan vardagsrum och matsal kanske?  ;)

Håller med om att miljön borde fått vara intakt -nja ännu läckrare att starta en ny salong med äggskalsfärgade väggar med den inredningen istället för den iofs häftiga blommiga tapeten.

Måste ha valuta för pengarna så jag har klämt fler avsnitt jag inte sett, blir ju faktiskt irriterad på paret med så mycket skulpturer och t ex en trolig Edelfelt, som inte släpper ifrån sej nåt förutom en tavla på farfars gamla sålda sommarstuga (såg halva en gång, och har läst ungefär samma omdöme om avsnittet annanstans).
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Antikdeckarna i Hälsingland
« Svar #4 skrivet: sön 16 dec 2007 23:09:37 »
Jag gillade också mellanväggen och tänkte, den vill jag ha. Men sen tänkte jag till och kom fram till ”vad har jag den till”. Ser faktiskt ingen större användning för den. Den stora väggen däremot, som han inte fick köpa, den hade varit bra som rumsdelare.

Har sett den här typen av väggar tidigare och de har faktiskt inte varit så dyra att köpa. De fick rätt bra betalt för den faktiskt. Fast den här var vad jag kunde se i toppskick.

Tycker för övrigt som du Ada att detta program är jättebra. Det enda jag har emot det är att det ofta är rätt ointressanta hem de besöker med enklare gods. Fast det sista med allmogesmycken var rätt kul.



ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Antikdeckarna i Hälsingland
« Svar #5 skrivet: sön 6 jan 2008 15:28:02 »
Jag betalade för TV4 Anytime 49 kr/månad (måste komma ihåg att avboka sen) för att hänga med, och det är ju fasenimej ett bra program, Antikdeckarna, varför pratar vi inte mer om det programmet?

Som svar på frågan i en tråd, hur man ser Antikdeckarna på nätet, adressen är http://anytime.tv4.se/webtv/

49 kronor tyckte jag det var värt att se så mycket jag orkar en månad :) Hoppas jag kommer ihåg att avboka som sagt. Antikdeckarna är värt pengarna definitivt. Lisa Larsson i sista avsnittet.

(ett litet extra tips är att Labyrint, serien, är gratis, och den är verkligen bra! Se den om ni inte redan gjort det!)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Antikdeckarna i Hälsingland
« Svar #6 skrivet: sön 6 jan 2008 18:12:09 »
Tack så jättemycket!