Författare Ämne: Antik- och samlarmässa anordnad av Nordiska Antikmässor?  (läst 5869 gånger)

thisismycat

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 388
  • Stolfantast
    • Visa profil
    • Längre in i skogen
Antik- och samlarmässa anordnad av Nordiska Antikmässor?
« skrivet: tor 13 jan 2011 10:05:39 »
Är det någon som har varit på en sådan? Det anordnas en i min håla där jag bor, i februari och jag tänkte gå. Vad kan man förvänta sig? Vad är det för typ av utställare/säljare?
Om ni bor i Västra Götaland borde ni kanske komma förbi, Skene ligger inom bilavstånd från Göteborg, Borås och Varberg.

http://www.nordiskaantik.se/Default.aspx?id=20

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Antik- och samlarmässa anordnad av Nordiska Antikmässor?
« Svar #1 skrivet: tor 13 jan 2011 12:27:14 »
Jag var på denna arrangörs mässa i Alingsås förra helgen. Det man kan förvänta sig är - litet antal säljare (ca 25), dyrt inträde (60 kr), överprisade föremål varav en hel del andrasortering och naggat. Jag köpte ingenting.

Men vilka försäljare som kommer beror väl delvis på vilken ort mässan är i. Eftersom Skene och Alingsås ligger relativt nära varann så kan man nog tyvärr förvänta sig något liknande där.

thisismycat

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 388
  • Stolfantast
    • Visa profil
    • Längre in i skogen
SV: Antik- och samlarmässa anordnad av Nordiska Antikmässor?
« Svar #2 skrivet: fre 14 jan 2011 09:19:38 »
Okej, men 60kr får ändå anses vara okej. Jag planerar ändå inte att köpa något och det händer ju inte så mycket spännande på orten. Något litet kanske man kan hitta ändå...

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Antik- och samlarmässa anordnad av Nordiska Antikmässor?
« Svar #3 skrivet: fre 14 jan 2011 14:55:13 »
Att gå på Nordiska är som att komma in i en annan värld. Plötsligt blir allt värdefullt. IKEA-prylar som finns i varuhusen 5, ja till och med 10-dubblar sitt värde. Trasiga och lagat har prislappar som om det vore oskadat. Nordiska är rena skämtet. Det är därför de finns. Dels för att du skall känna dig rik genom att jämföra med detta överprissatta gods, samt att du skall få dig ett gott skratt när du ser hur din träslev från 1960-talet påstås vara antik.

Marcus72

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 29
    • Visa profil
SV: Antik- och samlarmässa anordnad av Nordiska Antikmässor?
« Svar #4 skrivet: sön 16 jan 2011 16:54:35 »
Måste hålla med Er om Nordiska antikmässor. Ã…kte från Göteborg till Alingsås förra helgen och hoppades åtminstone få se något intressant. Blir ingen tripp till Skene för mig.