Författare Ämne: Barbie och Ken  (läst 6970 gånger)

ylvison

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
Barbie och Ken
« skrivet: lör 19 mar 2011 10:49:31 »
Hej jag har en Barbie och Ken som är från 60-talet. Det vet jag helt säkert eftersom jag själv har haft dem sedan dess. Jag undrar vad dom kan vara värda. Är det någon som vet? Inga skador men dom är ju lekta med.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Barbie och Ken
« Svar #1 skrivet: lör 19 mar 2011 11:56:56 »
Jag har uppmärksammat en Barbie-expert på din fråga, men jag vet att du bör specificera vilka dockor det är, för de har olika samlarvärde beroende på modell. Du kan tala om vad det står stämplat i rumpan (eller kroppen) på dem t ex. Allra bäst är om du kan ordna ett foto, men beskriv åtminstone hur de ser ut.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Barbie och Ken
« Svar #2 skrivet: lör 19 mar 2011 14:54:28 »
Klart vi ska hjälpa dig med en värdering. Men först måste du bifoga foton på dockorna. Gärna närbilder på ansikte, öron osv. Alltså hela kropparna.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Barbie och Ken
« Svar #3 skrivet: lör 19 mar 2011 17:20:04 »
Och där kom experten - som en tanke :)

Har du problem med att förminska foton eller så kan du mejla dem till admin@retroforum.se så ordnar jag in dem åt dej
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

lustiga_lena

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 14
    • Visa profil
SV: Barbie och Ken
« Svar #4 skrivet: tor 14 apr 2011 13:50:03 »
Kanske kan du kolla på tradera.nu om andra vill sälja sina dockor från den tiden och så får du veta hur det ser ut med priserna...eller så går du till utländska auktionssidor som t.ex. ebay.de
« Senast ändrad: fre 17 feb 2012 16:57:53 av lustiga_lena »

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Barbie och Ken
« Svar #5 skrivet: fre 15 apr 2011 19:37:11 »
Som i så många andra samlarområden så bör man säkert vara i närmaste expert för att särskilja små skillnader som har en enorm betydelse för prisbilden. En viss variant som för en lekman är outskiljbar kan vara skillnaden mellan högst vanlig och en raritet.