Författare Ämne: Myntboken eller Myntguiden  (läst 7422 gånger)

Cillabeth

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Myntboken eller Myntguiden
« skrivet: tor 24 mar 2011 23:26:35 »
Hej!
Jag ska köpa en bok om att kolla myntens värde  från Karl XV men nu har de gett ut både Myntguiden och Myntboken  Archie Tonkin Vad skiljer dessa böcker åt? Mer än priset!
Billigast på Bokus det skiljer nämligen en hudralapp.
Säg inte att jag ska gå på biblioteket och kolla,för mitt bibliotek hade bara Myntboken från 2001 och själv har jag Myntboken från 1992!

Tacksam för svar!!!

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Myntboken eller Myntguiden
« Svar #1 skrivet: fre 25 mar 2011 02:31:19 »
Myntboken finns på Tradera, det ser ut att gå att få tag på den där till en rätt billig penning!

Cillabeth

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
SV: Myntboken eller Myntguiden
« Svar #2 skrivet: lör 26 mar 2011 17:40:26 »
Inget svar på min fråga??? Är det ingen som vet skillnaden????

Om man köper den på tradera så betalar man överpris!!!!
Billigast är Bokus gratis frakt också om man tycker det är okej med att vänta tre dagar.
Det såldes en på Tardera som gick på  över 120 kr och frakten 36 posten,den kan man köpa på bokus för 48 och gratis frakt! Det är bra förtjänst att sälja på tradera om man inte kollar runt vad böckerna Egentligen kostar!!!

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Myntboken eller Myntguiden
« Svar #3 skrivet: sön 27 mar 2011 00:06:52 »
Ok, på http://www.tonkin.se/ säljs böckerna tillsammans för 400 kr och jag visste varken vad boken kostade på Bokus eller om du brukade titta på Tradera, därav mitt förslag :)

Jag har frågat min pojkvän som tidigare samlade på mynt, han har bara haft Myntboken. Vad jag kan läsa mig till på Tonkins sida är väl att Myntguiden enbart omfattar svenska mynt och sedlar från 1818 och framåt medan Myntbokens omfattning löper från år 995 samt även inbegriper nordiska mynt.

Då Karl XV regerade 1859-1872 torde båda böckerna kunna vara dig till hjälp.

Jag tycker att du ska maila till Tonkin och fråga innan du köper!