Författare Ämne: Italienskt badrumsskåp Trussardi  (läst 17348 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Italienskt badrumsskåp Trussardi
« skrivet: tis 4 sep 2007 03:43:34 »
Kämpat länge nu med retuschering av det omkring detta badrumsskåp som hänger hemma hos någon, så jag ville inte outa det hemmet, men är ju bara tvungen att visa, då detta också hängt där det hängt sedan skåpet var nytt, har inte sett märket Trussardi förut, de vanligaste bulliga italienska badrumsskåpen ser lite annorlunda ut, läckert detta, eller hur? Spegeln är som på de andra liknande jag sett, fint rundad i överkant.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Qruella

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
SV: Italienskt badrumsskåp Trussardi
« Svar #1 skrivet: lör 8 sep 2007 10:42:19 »
Så himla ful men så underbart snygg!!! ;D

Är den i plast tro?

Chicaboom

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
SV: Italienskt badrumsskåp Trussardi
« Svar #2 skrivet: lör 8 sep 2007 14:11:48 »
Jag har inte heller hört talas om Trussardi innan, men urfint är det i alla fall! :)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Italienskt badrumsskåp Trussardi
« Svar #3 skrivet: lör 8 sep 2007 16:07:30 »
Jag lägger in det som kommer upp på avslutade auktioner italienskt badrumsskåp Tradera http://www.tradera.com/search/imp.aspx?search=%22italienskt+badrumssk%e5p%22&catid=0&county=0&ended=1&Image1.x=0&Image1.y=0&sort1=4 för där syns just de modeller jag syftade på,  den som kallas "Brevetatto" och den andra liknande (träff tre tror jag inte hör hit riktigt)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Qruella

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
SV: Italienskt badrumsskåp Trussardi
« Svar #4 skrivet: lör 8 sep 2007 17:37:15 »
Brevettato är ju ett känt märke som gjorde några populära grejer på 60-talet början av 70. Har haft några klädbetjänter hemma som jag har gillat skarpt, men eftersom det var bra betalt för dem så kunde jag inte låta bli och sälja dem... :-X

Brevettato-grejer är lätta att fynda på auktion när man väl stöter på dem.

sunhill

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
    • auktionsbevakning - auktionsbevakare för tradera
SV: Italienskt badrumsskåp Trussardi
« Svar #5 skrivet: mån 10 sep 2007 13:35:07 »
jag tror att brevetatto betyder patenterat eller nåt liknande, det står på min burk med fuskparmesan också, kan vara en förklaring till att det är ett så vanligt märke
Prova gärna min auktionsbevakare, www.auktionsbevakning.se, och traderabläddraren ropain.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Italienskt badrumsskåp Trussardi
« Svar #6 skrivet: mån 10 sep 2007 13:57:10 »
Jag gissar att du har väldigt rätt i det, som den första i traderalänken är märkt CM mod.LIS Brevettato,  andra Carrara & Matta, Turin, och ""CM Torino" har man hört ofta, sä det är nog det som är varumärket. En auktion just nu http://www.tradera.com/Nostalgi_Italienskt_badrumsskap_fran_50_60_talet_-auktion-47444131, där står CM mod Vetta brevettato..

(MEN min kompis badrumsskåp är en Trussardi)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

L-G

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
SV: Italienskt badrumsskåp Trussardi
« Svar #7 skrivet: ons 12 sep 2007 15:41:40 »
 8) Trussardi är ett designermärke som marknadsför främst italienska kläder men även andra accessoarer typ parfym, det är troligt att det stått en sådan parfymflaska i detta skåp, dekalen har lossnat från parfymflaskan och ägaren (eller någon annan) har påfört det på skåpets insida.
     Dekalen tillhör inte skåpet utan har påförts i efterhand......intressant att veta när? Har skåpet varit uppsatt i Italien och sedan hamnat i Sverige? Eller är dekalen påförd i Sverige?  Och har flaskan med parfym tagit samma väg?  spännande....     Nya ledtrådar om skåpets bakgrund och värde emottages med största nyfikenhet.....
     Skåpet på den bifogade länken, skiljer sig i utformningen....den är enklare då luckorna inte är
     buktade på samma sätt som på detta skåp..... skåpet på länken är troligen en kopia.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Italienskt badrumsskåp Trussardi
« Svar #8 skrivet: ons 12 sep 2007 16:50:34 »
Ajdå detta kan ju vara riktigt pinsamt  :-[                 

Jag som trodde jag hade världens scoop på coolt badrumsskåpsmärke...  :)

Trussardi ska ju också hålla/ha hållt på med design enligt hemsidan så måste man släppa det spåret helt? Det förstås, om det finns klara minnesbilder av etikett på parfymflaska så släpper jag det, och gissar att det är en annan version av en Carrara & Matta, finns det inpräglat varumärke annanstans på skåpet?






« Senast ändrad: ons 12 sep 2007 17:15:15 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Italienskt badrumsskåp Trussardi
« Svar #9 skrivet: ons 12 sep 2007 23:08:36 »
ada, det är inte pinsamt. Jag hade gått på din linje, typ: "världens scoop på coolt badrumsskåpsmärke" Jag gillar Din kompis skåp. Mycket. Det skulle vara kul om skåpets ursprung gick att spåra.




ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Italienskt badrumsskåp Trussardi
« Svar #10 skrivet: ons 12 sep 2007 23:51:56 »
tack, anja  :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

TonyR

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
SV: Italienskt badrumsskåp Trussardi
« Svar #11 skrivet: ons 12 sep 2007 23:52:38 »
8) Trussardi är ett designermärke som marknadsför främst italienska kläder men även andra accessoarer typ parfym, det är troligt att det stått en sådan parfymflaska i detta skåp, dekalen har lossnat från parfymflaskan och ägaren (eller någon annan) har påfört det på skåpets insida.
     Dekalen tillhör inte skåpet utan har påförts i efterhand......intressant att veta när? Har skåpet varit uppsatt i Italien och sedan hamnat i Sverige? Eller är dekalen påförd i Sverige?  Och har flaskan med parfym tagit samma väg?  spännande....     Nya ledtrådar om skåpets bakgrund och värde emottages med största nyfikenhet.....
     Skåpet på den bifogade länken, skiljer sig i utformningen....den är enklare då luckorna inte är
     buktade på samma sätt som på detta skåp..... skåpet på länken är troligen en kopia.

Vilket skåp menar du är en kopia? Min teori är att alla skåp som länkas till här är av samma fabrikat, dels för att spegeln ser snarlik ut på alla modeller samt att avlastningsytan precis under spegeln har en identisk räffling. Själv har jag två olika modeller med datumstämpel bakpå spegeln. Den senaste länken har ju utbuktade skåp (om det var den du syftade på som kopia) även om det kanske inte syns så bra på bilden.

Finns det månne nån stämpel bakpå spegeln eller i skåpet som nämns först i forumet? Vore kul att få en lösning på detta mysterium!

Som en fotnot så finns det ju toalettpappershållare, handdukskrokar och ett enkelt hyllplan som (jag tror) hör till dessa skåp. Kan försöka ta bilder / hitta länkar ifall nån är intresserad. Känner nån till fler delar? Tvålkopp kanske?

TonyR

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
SV: Italienskt badrumsskåp Trussardi
« Svar #12 skrivet: tor 13 sep 2007 00:01:37 »
Hittade precis en länk med alla delar jag nämnde i mitt tidigare inlägg! Hoppas det genererar en försäljning för blocket-annonsören =)
http://www.blocket.se/vi/13380008.htm?ca=11_s

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Italienskt badrumsskåp Trussardi
« Svar #13 skrivet: tor 13 sep 2007 09:55:03 »
Jag lägger in de detaljer som kom med på bild, för visst finns det tillbehör. Jag är lite diskret med badrumsbilderna då L-G hyr möblerat kan vi säga och ägaren till skåpet inte är tillfrågad (fast jag fick lov av L-G att fota, tack kompis!) Misstänker att toalettpappershållaren var i denna serie, men jag kommer inte ihåg (det får vi reda på tids nog)

Det lutar väl åt att det är en version av CM-skåp...
« Senast ändrad: tor 13 sep 2007 11:04:19 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Italienskt badrumsskåp Trussardi
« Svar #14 skrivet: lör 21 jun 2008 19:05:29 »
På Kviberg idag köptes krokar av samma fabrikat som badrumsskåpet. Alltså en list med fyra krokar. Tyvärr cremefärgade (jag vill ha en svart), men eftersom den kostade 10 kr så var det svårt att motstå. Det låga priset kunde väl delvis motivas av att det fanns färgfläckar på den efter en ommålning i någons badrum, men de var ganska lätta att ta bort så nu syns inget av detta längre.

Har det framkommit vad fabrikatet heter egentligen?