Allmänt > Fria diskussioner

Äntligen har offentlig spisning kommet tillbaka.

(1/5) > >>

Reggis:
Det absolut bästa med Nobelpriset är att Nobelmiddagen sänds direkt i TV, en inspiration från Gustav den 3-djes tid. Det var då man hade offentlig spisning så att populasen fick se på när överklassen äter. Trevligt att denna sed är aktuell igen. Då kanske det blir lite stil runt matborden i det här landet. Kul att det går framåt på min ära.

Tycker ni inte att det är bra med denna uppfostran och att Svenska folket får glutta in så här. Ã…rets höjdpunkt och det bästa man visar på TV. Kunde vi inte få se när kungen äter då och då, det vore trevligt det också.

Moses:
Håller på och läser biografin över Katarina av Medici, drottning i Frankrike på 15-talet. Där hade man det just på det sättet; om nu inte direkt folket, men i alla fall hovet stod runtomkring och åsåg det hela....

ada:
Haha, en tid gick jag och tänkte att jag hör hemma där, har på ett par håll kommit i kontakt med folk som varit där, och jag började väl fundera på hur man kommer med?

Lite halvt benägen att dra på mig balklänningen (kommer att se riktigt patetiskt ut då dragkedjan inte går igen :)) duka upp min falukorv med makaroner fint framför tvn, tända ljus, känna mig närvarande när de äter så fint där...

Men vad är väl en bal på slottet? :)

ada:
Jag kan slå på webbkameran om det är nån som vill se mej äta makaroner?  ;D

gjorde en liten edit då jag insåg vad jag just skrivit :)

nisse 8:
Ada då kan ni ta veckans festdukning live ;D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion