Författare Ämne: Bokhylla -60/-70 tal  (läst 2889 gånger)

NisseB

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Bokhylla -60/-70 tal
« skrivet: sön 17 apr 2011 21:49:33 »
Jag undrar om det är någon som vet vem som har designat denna mycket speciella bokhylla från sent 60-tal/tidigt 70-tal? Alla delar i hyllan är lösa och man bygger ihop den som Lego, utan verktyg. Alla delar är helt enkelt staplade på varandra och man kan bygga den som man vill själv. Bifogar bild.

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Bokhylla -60/-70 tal
« Svar #1 skrivet: sön 17 apr 2011 22:36:57 »
Hej och välkommen till forumet :)
Vet inte om du sett det men jag la upp din hylla på min blogg häromdagen i hopp om att någon skulle känna igen den. Jag får dock känslan av att den är yngre?

NisseB

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
SV: Bokhylla -60/-70 tal
« Svar #2 skrivet: mån 18 apr 2011 19:53:17 »
Hej!

Jag vet att den är så gammal. Den har tillhört mina föräldrar och den finns på bild från tidigt 70-tal. Jag vet inte exakt när den är köpt men någongång mellan -68 och -72. Den köptes in tillsammans med en soffgrupp från Bruno Mathsson samt 2st Pernilla fotöljer.

Hsn/NisseB

Lampedusa

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 314
    • Visa profil
SV: Bokhylla -60/-70 tal
« Svar #3 skrivet: mån 18 apr 2011 20:12:14 »
Hej!

Jag vet att den är så gammal. Den har tillhört mina föräldrar och den finns på bild från tidigt 70-tal. Jag vet inte exakt när den är köpt men någongång mellan -68 och -72. Den köptes in tillsammans med en soffgrupp från Bruno Mathsson samt 2st Pernilla fotöljer.

Hsn/NisseB

Härligt med datering från en som har kunnat följa möbelns hela historia. Sådant är väldigt värdefullt.