Författare Ämne: Fint litet hörnskåp  (läst 3749 gånger)

EmEff

  • Gäst
Fint litet hörnskåp
« skrivet: sön 8 maj 2011 11:39:07 »
Min mor har ett hörnskåp som hon undrar lite över. När ungefär kan det vara tillverkat? Hon tror att det är 50-tal, jag tror 60-tal. Det är i teak, har ett skåp upptill och tre lådor nertill. Välskött och vårdat. Inuti skåpet sitter det spegelglas så att det ser ut som om man har mycket mer i skåpet än vad som egentligen finns där. Skåpet är ca 120 cm högt och ca 55 cm djupt från framkanten in till hörnet på baksidan.
Modern undrar också lite hur mycket man kan ta för det om man vill sälja det.
« Senast ändrad: sön 8 maj 2011 12:04:48 av EmEff »

Lampedusa

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 314
    • Visa profil
SV: Fint litet hörnskåp
« Svar #1 skrivet: sön 8 maj 2011 16:32:23 »
Ser fint ut. Jag tror inte jag har sett ett sådant förut. Snygga detaljer.

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Fint litet hörnskåp
« Svar #2 skrivet: sön 8 maj 2011 16:58:59 »
Vet inte var det är tillverkat men visst är det ett trevligt skåp :) På Metropol gitt ett likadant rätt nyligen för bara 350 kr, där tycker jag att någon fyndade rejält: http://www.metropol.se/auctions/detail.asp?og={EBEE9F5F-812A-49A6-890F-9BFF953778EB}
Då vet man i och för sig inte hur skicket var. Nu vet jag inte var din mor bor men om hon har för avsikt att sälja på auktion så bör hon välja Lauritz eller Bukowskis Market där möbler från 50- & 60-talet brukar få bra bud. Dock verkar det som att folk är mindre intresserade av hörnskåp idag än de var för bara ett par år sedan, vet inte om det finns färre hörn idag ;)

EmEff

  • Gäst
SV: Fint litet hörnskåp
« Svar #3 skrivet: ons 11 maj 2011 08:40:51 »
Tack för info! :)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Fint litet hörnskåp
« Svar #4 skrivet: ons 11 maj 2011 18:43:26 »
kan det inte vara så att det är så himla inne med sideboards i teak (och motsv.) att det sänker priset på hörnskåp även om även de skulle vara av rätt material och från rätt tidsperiod?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se