Författare Ämne: Finns Pop av Göran Bäck (Arabia) i grönt?  (läst 9222 gånger)

Farfars lampa

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
    • Farfars lampa
Finns Pop av Göran Bäck (Arabia) i grönt?
« skrivet: lör 7 maj 2011 07:11:23 »
Jag har hitta 6 st mattallrikar + 4 st djuptallrikar, Arabia på en loppis på Ã…land (har tyvär ingen bild men jag ska ta en bild nästa gång i är i vår stuga). Vita med gröna prickar. Jag har letat info för att hitta vad de heter och det som jag är inne på just nu är att de är av serien Pop av Göran Bäck. Men det är svårt att hitta bilder av dessa och jag har aldrig sett dem i grönt, finns mest bilder på hans gula eller blå koppar. Är det någon som vet om denna serie gjordes i grönt?  Eller som kan säga om jag är inne på fel spår? :-)
« Senast ändrad: lör 7 maj 2011 07:15:15 av Farfars lampa »

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Finns Pop av Göran Bäck (Arabia) i grönt?
« Svar #1 skrivet: lör 7 maj 2011 08:40:01 »
Jag tycker det är mycket möjligt att den finns i grönt också, hittar nu bara gult och turkost (som det här fina http://verkkokauppa.sadelli.com/index.php?page=tuote&id=3062&ryhma=0&aliryhma=3)

Är det just det prickmönstret du pratar om så ser vi fram emot att se det i grönt när du kan fotografera!

Intressant annars också att se hur det ser ut, men det kanske inte är just Pop, folk är benägna att kalla ganska mycket som är liknande för Pop på tradera, ser man när man googlar.

Här finns koppen i blått http://www.laatutavara.com/index.php?page=tuote&id=7483&ryhma=0&aliryhma=3
« Senast ändrad: lör 7 maj 2011 08:56:42 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: Finns Pop av Göran Bäck (Arabia) i grönt?
« Svar #2 skrivet: lör 7 maj 2011 09:55:42 »
Jag har letat i boken "Tuhat ja yksi Arabian kahvikuppia" (Tusen och en Arabiakoppar) och hittat Pop i blått, turkos, orange och gult. Dessutom hittade jag den i brunt på någon nätsida. Ingen i grönt, alltså, men jag skulle vara mycket förvånad om den inte fanns..:)