Författare Ämne: En skamfläck i det svenska samhället!!!  (läst 2418 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
En skamfläck i det svenska samhället!!!
« skrivet: mån 23 maj 2011 13:28:58 »
Nu ökar antalet apatiska barn igen. De bara ligger där helt avskärmade från verkligen och är i stort sett omöjliga att få kontakt med. Där kan de ligga i åratal mens deras ungdom bara fladdrar förbi utanför fönstret. De får men för hela livet, ingen skolgång och stora risker för sociala handikapp. Jag undrar i alla fall om inte detta är ett för högt pris för att vi skall få ”nöjet” att utvisa personer som vi inte tycker har tillräckliga skäl för att få bosätta sig i Sverige.

Tidigare spreds det rykten om att det var föräldrarna till dessa barn som var orsaken till apatin. Det spreds också rykten om att det var ett fenomen som bara fanns i Sverige. Ganska snabbt visade det sig att båda påståendena var påhittade och var i stort sett försök från invandringsfientliga grupperingar att smutskast personer i stort behov av stöd. 

Orsaken till apatin anses nu vara tidigare traumatiska upplevelser och den osäkerhet dessa barn upplever i samband med långdragna asylprocesser. De tidigare traumatiska upplevelserna kan vi inte göra mycket åt, tyvärr. Men de långdragna asylprocesserna borde det gå att åtgärda bums. Jag tycker det är rimligt att drar en myndighetsprocess ut på tiden så till den milda grad att personerna ärendet gäller blir sjuka, så bör det här landet ta sitt ansvar och genast bevilja uppehållstillstånd om det inte finns mycket tungt vägande skäl för motsatsen.

Vi kan inte ha det på det här sättet med en byråkrati som i stort sett torterar människor psykiskt. Det dessa människor utsätts för är inget annat än tortyr även om de inte åsamkas direkt fysisk skada. Man skäms inför det här, i alla fall gör jag det. Detta är en skamfläck som våra politiker inte verkar vilja göra något åt. Tviiii.