Författare Ämne: Statssubventionerade leksaker, jaaaa!!!  (läst 2490 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Statssubventionerade leksaker, jaaaa!!!
« skrivet: tis 24 maj 2011 15:31:15 »
Det är inte bara arbetslinjen som kommer från vår Alliansregering utan även lek. Nu skall man ge ordentliga subventioner till leksaker också. Fast det är inte leksaker för barn som skall subventionerna utan subventionerna riktas till vuxna barn i framför allt städerna.

Det är elbilen som skall gynnas. Elbilen kan köra högst 10 mil innan den måste laddas och det innebär i stort sett att den är oanvändbar utanför städerna. Jag har inget behov av någon elbil då jag åker kommunalt eller taxi när jag rör mig i närområdet. Men det finns en grupp av människor som är så ”fina” att dom inte skall behöva frotteras med andra människor utan de måste åka i en helt egen bil. 

Subventionen motiveras med att om man inte subventionerar leksaken så kommer det vuxna barnet att göra fel och skräpa ner luften i staden. Att till exempel satsa på kollektivtrafiken och även införa nolltaxa, en taxa som även nedskräparen får betala via skattsedeln, det verkar man inte vilja göra. Utan pojkar, det är mest pojkar, skall få åka i egen bil är viktigt, så viktigt att man vill vara med och betala leksaken dom åker i.

Är det inte märkligt att vissa grupper, män i städer, är så viktiga att där finns det hur mycket pengar som helst att ödsla på dessa. Men är det fråga om utslitna kvinnor, som vridit ur en skurtrasa för mycket och fått skador, då är pengarna slut.