Författare Ämne: Bonniers köper Antikvärlden av Winston Håkanson.  (läst 2571 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Bonniers köper Antikvärlden av Winston Håkanson.
« skrivet: tor 16 jun 2011 20:59:31 »
Fast det kommer inte att påverka det hela så mycket för Winston Håkanson kommer att vara kvar som senior director och fortsätta med att sprida sina visdomsord via tidningen.

Winston Håkanson har vid några tillfällen skrivit inlägg på Antikprat, framför allt om banankartonger. Det har varit mycket givande inlägg. 

Man skulle kunna säga att den mannen har lärt mig allt jag kan om banankartonger. I ett inlägg berättade han en riktig hemlis. Den var att de riktigt bra handlarna har minst 3, jag kanske upp till 4 olika uppsättningar med banankartonger för olika typer av marknader.

Det gav mig en riktig tankeställare vad det här med antikviteter handlar om, det handlar egentligen om banankartonger. Att kunna sortera sitt gods i olika högar. Det får mig att tänka på Strindberg och hans bok ”Svenska folkets öden och äventyr”. Där beskriver han professorn i knappologi som sorterar knappar i högar. Det är en hög med knappar med ett hål i, en hög med knappar som har två hål osv. Sen sorterar han även knapparna i en hög med knappar utan ett hål, utan två hål osv.

Själv har jag under det sista året, inspirerad av Winston Håkanson, utvecklats från en person med endast 2 uppsättningar banankartonger till en person med 4 uppsättningar av kartonger. Jag är dessutom på god väg att även skapa mig en femte uppsättning kartonger så nu är jag snart i världsklass minsann.

Vi får hoppas att Winston fortfarande kommer att vara ledande på tidningen så att vi även fortsättningsvis får tips gällande banankartonger. Det skulle vara intressant med till exempel ett reportage med titeln ”Från ”En Banankartong”, Winston Håkanson berättar spännande historier vad man kan hitta i en banankartong. Eller ”Mitt liv i en Banankartong”, Winston Håkanson berättar fritt om Banankartonger han mött i sitt liv.