Musikinstrument och retro musik > Retro musik

Retrolåtar

(1/3) > >>

JJ:
Jag gillar svensktoppslåtar från ca 1966-70. Nostalgi från barndomen antar jag. Nu när det är mörkt och kallt vill jag rekommendera följade låt: "Snart blir det sommar igen" med Östen Warnebring. Börjar lite lätt vemodigt i moll.

En annan låt som jag inte kommer ihåg artistens namn, men låten är "Jag önskar att det alltid vore sommar". På originalspråket heter den ungefär "I wish it never rains until September", men den är bättre på svenska.

Reggis:
Oj, jag var inte född när de här låtarna var hit ser jag. Fast jag gillar lite farfarsmusik jag också som Jazz (Mingus), Blues och annat. Tycker dagens musik är lite själlös men Kylie är bra fast hon är också rätt gammal. Kanske något för dig JJ.

convallaria:
Mina favoriter är Amors pilar och Lyckliga gatan....

JJ:

--- Citat från: Reggis skrivet ons 12 dec 2007 22:42:02 ---Tycker dagens musik är lite själlös men Kylie är bra fast hon är också rätt gammal. Kanske något för dig JJ.

--- Slut citat ---

Det finns bra nyinspelad musik också. Lyssna på Anna Järvinen t ex, men nu är detta ett retroforum så jag anpassade låtvalet till det. Men Kylie är inte min smak alls.

Reseda:
ELVIS 50-tals låtar är det mest retro som finns

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion