Författare Ämne: Säljes: Tandläkarstol med originallampa och tillbehör, 30-tal  (läst 4491 gånger)

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
Jag ropade in detta ovanliga objekt för en tid sedan men måste låta auktionsfirman sälja om det då vi insåg att vi inte har möjlighet hantera vikten - den väger uppskattningsvis runt 150 kg. Tandläkarstolar från 30-talet ser man ibland till salu men det är första gången  jag sett en komplett med belysning!

Som ni ser så är klädseln trasig, planen var att klä om den i svart läder. Med sina originallampor - tillhörande lampkupor syns i en kartong på första bilden - skulle den vara superläcker att ställa på en krog eller nattklubb! Där kan man sitta bekvämt med drinken bredvid och med egen belysning :)

Den skulle säkerligen även passa utmärkt som plats åt hedersgästen i en klubblokal - förutsatt att denne inte lider av alltför stark tandläkarfobi. Eller varför inte som rekvisita i film, foto och teater? En annan tanke är förstås att enbart använda lampan, den är av bästa industridesign och skulle garanterat pryda sin plats i många hem och lokaler. Har du en mer vågad inredningsstil kan du givetvis ha stolen också hemma. Stolen kan förstås vara fin i en frisörsalong. Ett helt perfekt ställe att ha den på vore hos en tatuerare!

Objektet säljs via Sikö Auktioner i Kristianstad som också besvarar alla frågor. De kan även hjälpa till med bokning av transport. Auktionen avslutas 2011-07-26 18:02
Länk till auktionen: http://www.sikoauktioner.se/web/objekt.asp?ID=47537