Allmänt > Om Retroforum

Virusprogram

<< < (3/9) > >>

Fjoll:
Har ingen egen erfarenhet av Macafee men väl kollegor. Byt ut! NOD32 kan man ladda ner och ha kostnadsfritt under en månad. Om man är nöjd kan man pynta ca 400 kr och får då både virus- och spywareprogram.
http://www.nod32.se/

Domino:
Har McAfee och har absolut inga problem med slö dator eller liknande, bättre virusprogram har jag aldrig haft, har haft både Norton och F-secure dessutom ett till som jag inte ens minns namnet på! Så kolla upp datorn om det känns trögt, det kanske inte beror på antivirus-programmet!  :) ???

brodertuck:
Jo, jag tror bestämt att det är McAffee som ställer till det. Stänger jag av åtkomstgenomsökningen så jobbar datorn betydligt snabbare. Har försökt att hitta nån form av inställningar för att sänka säkerhetsribban en aning , men det verkar vara allt eller inget som gäller.

Domino:
Vilken version har du? Jag har 8,5i, kan det bero på versionen eller vad kan det vara? Min slöar inte till alls, märker inte av om den är av eller på!

kas:
 Här borde Ada kunna komma till tals, hon är expert på såna saker ochså, om tekniken i datorn!
Jag själv kan ju säga att det börjar med klockfrekvensen i Processorn, moderkortet,Ram minnet ska vara stort, så mycket som möjligt (det är arbetsbordet där du bakar dina ettor o nollor, Virtuella minnet bör vara minst hälften av ramminnet, hjälpplats på hårddisken, och då kommer vi fram till hårddisken, den får inte vara fullpackad för då är problemet tillbaka igen!)   Man kan göra enkla saker som diskrensning alltid först, sedan Defragmentera, det kan skrämma upp farten till normalare höjder...  osv. Under 800 mhertz i kl.frek. är alltid problem. Då kan man ta ett bad, medans man väntar! Det är bara att prova, beroende på processor(hertz) tar det olika lång tid att utföra detta! 8)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion