Allmänt > Om Retroforum

Virusprogram

<< < (2/9) > >>

JJ:
Jag har inget virusskydd därför att det inte får plats på hårddisken. Jag använder en mycket gammal dator och förutom windows 95 så får bara outlook och explorer plats (jag kan inte ha båda igång samtidigt). Om jag får mail med bilder i så måste jag ta bort de mailen, annars kommer en ruta upp att hårddisken är full. Men jag har fått en nyare dator som jag skall koppla in vid jul, och då blir det virusskydd.

nisse 8:
Jag har AVG och tycker det fungerar bra, hade Norton tidigare och tyckte även det var bra.

ada:

--- Citat från: JJ skrivet fre 14 dec 2007 12:05:17 ---Jag har inget virusskydd därför att det inte får plats på hårddisken. Jag använder en mycket gammal dator och förutom windows 95 så får bara outlook och explorer plats (jag kan inte ha båda igång samtidigt). Om jag får mail med bilder i så måste jag ta bort de mailen, annars kommer en ruta upp att hårddisken är full. Men jag har fått en nyare dator som jag skall koppla in vid jul, och då blir det virusskydd.

--- Slut citat ---

Jösses, du är retro även när det gäller datorer! Jag har en livslängd på sådär 1,5 år på mina (nu bärbara) datorer, då jag använder dem så flitigt, och innan sönerna fick egna hjälpte de till att krascha mina...

brodertuck:
Fick ett tips om AVAST. Finns en gratisvariant och det är på svenska. Jag la in det på tjejens dator och det verkar funka bra.
Själv använder jag McAffee, men jag tycker det blir fruktansvärt segt. Nån som har liknande erfarenheter?

kas:
 AVG har jag i båda maskinerna, men visst kryper det igenom saker ibland och då står man rakt upp och ylar, pcn går trögt för det är inte så många mbit kvar av hårddisken, frugan tömmer hela yttre space på musik och har fullt upp med att köra över på sidodiskar, hon lyssnar mycket på holländsk radio. ::)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion