Författare Ämne: Prinsar, prinsessor, madrasser och sprit.  (läst 2420 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Prinsar, prinsessor, madrasser och sprit.
« skrivet: tor 18 aug 2011 12:51:09 »
Nu vankas det en prins eller prinsessa, va kul. Vad som var mindre kul var att vår Kronprinsessa enligt expertisen inte är berättigad till föräldrapenning, och föräldraledighet som den övriga befolkningen, skamligt. 

En diskriminering av gruppen kronprinsessor vilket verkligen är upprörande. Skall vi ha det på det sättet?  Nu får det vara nog på nedskärningar inom föräldraförsäkringen, det har gått på tok för långt.

Ja sen var det dags för vår Alliansregering och ta tillbaks så gott som alla vallöften utom sänkt restaurangmoms.  Jag kan förstå att det löftet finns kvar då det måste vara det viktigaste på regeringens agenda att göra något åt de höga restaurangnotorna. Jag har hört, vet inte om det är sant, att det finns personer som av kostnadsskäl lagar maten själv. Så skall vi väl inte behöva ha det, eller hur?

 Man skickar en tacksamhetens tanke till Maud Olofsson, denna restaurangernas vän. Reinfeldt frågade Maud om man skulle ta tillbaka den utlovade skattesänkningen på pensioner, ca 100 kr i månaden, eller den sänkta restaurangmomsen.

”Pensionärerna kommer bara att stoppa sin 100-lapp i madrassen och där gör den inge nytta”, sa Maud. ”Nej låt oss satsa på restaurangerna, det ger kvalificerade arbetsuppgifter som stärker Sverige i den globala konkurrensen”, tyckte Maud. ”Varje ung människa borde få en chans att steka hamburgare med en pisslön, det är något vi borde unna alla ungdomar”, tyckte Maud och fortsatte:

”Sänkt restaurangmoms innebär också sänk pris på krogsprit, ett effektivt sätt att minska det ökande narkotikabruket på nattklubbar. Nej låt oss subventionera restaurangspriten, varför inte gratis, det skulle vara populärt.”