Författare Ämne: Det sa pang!!!!  (läst 3168 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Det sa pang!!!!
« skrivet: ons 24 aug 2011 14:21:00 »
Pang!!, lät det när något kastades in i mitt brevinkast. Gick dit och tittade vad det var som lät så mycket när det ramlade ner. Det var IKEA-katalogen, jubel. Finns det något som gör en så glad som att få IKEA-katalogen nedstoppad i brevlådan? Visst, det är bra med Biltema-katalogen också men IKEA-katalogen det är liksom originalet.

Pajformen ”Drömmar”, handfatet ”God Morgon”, toaborsten ”Skitren”, ja alla klassiker finns med. Nubbeglaset ”Berusad” och ölglaset Hängmagen är nya i sortimentet liksom arbetsstolen Vilgot, döpt efter den avlidne regissören Vilgot Sjöman. Ja när man får en pryl från IKEA döpt efter sig, det är då man är en äkta kändis. Noterar även att dörrmattan Adolf och skurtrasan Herman är nya. När det gäller Herman så är det ett förslag från Svenska Jägarförbundet för att hedra deras hedersmedlem Herman Göring.

Ja nu har man flera dagars katalogglädje framför sig. Ã…rets katalog var 388 sidor och här finns många nya ord att lära sig. Mittbalken ”Skorva”, sängstommarna ”Svelvik” och ”Fjellse”, ja och inte minst förvaringskombinationen ”Trofast”. De måste vara stolta borta i Svelvik, Vestfold fylke i Norge, som fått en sängstomme från IKEA uppkallade efter sig.

Men inte nog med detta. Avlastningsbordet ”Hemnes” får en att tänka på Queerrörelsens hen. Bordet är varken hans eller hennes utan hemnes. Detta för att riktigt poängtera att det här skall ingen av parterna i ett förhållande lägga rabarber på bordet utan här delar man på utrymmet. Tycker det är bra att även IKEA kastar sig in i den här debatten.

Nu väntar vi på handduken ”Någons” och sängöverkastet ”Allas”.


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Det sa pang!!!!
« Svar #1 skrivet: tor 25 aug 2011 14:48:11 »
Nu tjongade det till i brevlådan idag igen. Ã…hh, det var Biltemakatalogen som damp ner. Katalogglädjen är nu fullständig. Nu kan man röka på och sitta och bläddra i katalogerna hela dagarna tillsammans med sina väninnor. Det finns ingenting som går upp mot att titta på alla onödiga pojkleksaker som finns i Biltemakatalogen. 

Vad sägs om en myggdödare för endast 99:90 så här mot hösten. Man kan ju aldrig vara för säker med tanke på den globala uppvärmningen.

Sen är jag upprörd. Den sänkta restaurangmomsen gäller ej alkohol. Varför kan man fråga sig, förbaskade nymoralister? När jag går ut så är det för att förtära alkohol inte för att äta. Om man äter samtidigt som man dricker så blir man ju inte så full och det är väl fyllan som är meningen med det hela, trodde jag.

Det är ju inte bara så att maten motverkar berusningen, det tar ju plats i magen också. Plats som kan används för att få ner mer alkohol och öka berusningen.  Den sänkta restaurangmomsen är ett jävla skitförslag helt enkelt.

Jag föreslår att man använder pengarna till att delar ut en burk med kattmat till våra pensionärer varje månad i stället.  Det förgyller inte bara tillvaron för våra äldre utan skapar dessutom arbetstillfällen när alla dessa burkar skall delas ut. Det är ett sätt att skapa riktiga jobb i stället för de här FAS-3 jobben.