Författare Ämne: Vi har mycket att tacka EU och Carema för.  (läst 3420 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Vi har mycket att tacka EU och Carema för.
« skrivet: tor 10 nov 2011 13:25:41 »
Det finns mycket att tacka EU och Alliansregeringen för. Idag till exempel fick jag nöjet att helt gratis lyssna på ett par falskspelande rumäner i tunnelbanan. Det är tack vara EU:s inre marknad och Alliansregeringens nya policy gällande arbetskraftsinvandring detta är möjligt.

Det här öppnar också nya möjligheter för vårdföretag som är verksamma i Sverige. Enligt uppgift kommer Carema Care att ta hit fakirer från  Bangladesch som arbetskraftsinvandrare.
För några kronor i betalning kommer dom att kapa av sig ett ben eller en arm inför dina ögon med en slö kniv. Sen kommer Carema Care att vårda dem.

Det här tjänar alla på säger Caremas VD. Vi får betalt för att vårda, det ger arbetstillfällen, allmänheten får entertainment på toppnivå och de stackars fakirerna får två mål mat om dagen hos oss på vår vårdinrättning. Snacka om vinna-vinna-vinna.

Annars har Carema ytterligare ett förslag på hur vården av gamla skall förbättras ytterligare. ”Vi söver helt enkelt ner de gamla och ger dem näring och annat via slang. Detta skulle innebära att vi drastiskt kan sänka kostnaderna då vi knappt behöver någon personal.

Det hela kan övervakas och styras via Internet från Moldavien där lönerna bara är en bråkdel mot i Sverige. Det ger en helt annan ekonomi när det gäller vården av gamlingar.  Joakim Larsson, ansvarig för äldrevården i Stockholm, har visat ett stort intresse för modellen. ”Vi har aldrig fått in några klagomål från sovande gamlingar. Sover de hela tiden så bör därför alla klagomål försvinna. Sen har vi det ekonomiska. Vi kan sänka skatten om vi går över till denna, jag vill gärna kalla den framtidsmodell, säger Tobias Larsson.