Allmänt > Fria diskussioner
Recept
änglautanskor:
I dag lagade jag en underbar middag till min familj,
3 halverade lökar småputtrande i 2 dl blandning av buljong och rött vin, efter 10 minuter tillsättes 2 hg stekt bacon( häll bort stekfettet)samt 1/2 dl krossade tomater, vitlök efter smak samt svartpeppar, tillsätt 4 hg stekt nötfärs , denna härliga röra kan antigen fylla en förvälld paprika eller dylikt , toppa med riven lagrad ost och gratinera i 225 grader tills osten har smält och fått en gyllenbrun yta
änglautanskor:
Reseda!! din resträtt brukar jag oxå laga till , jag lägger gärna till små ömsint skivade prinskorvar eller vackert skuren falukorv, som älskvärt fräses i lite solrosolja på en mild värme.
Jag tror att detta är en form av en klassisk rätt vid namn Skomakarlåda.Kan bara intyga att detta är så fantastiskt gott!!
Reseda:
Rätten finns i skolkökskokboken Mat i Vardagslag ;) som vi använde på 50-talat! Ett MÃ…STE för var sann retrogirl. (karlar ska man inte besvära med något så trivialt som matlagning och köksbestyr)
ZapZap:
Det bästa är väl om ungar och kärringar syr eller nåt så jag får laga maten!!! ;D
brodertuck:
Exakt ZapZap! Låt mej skapa i fred! ;D Tjejen och jag har en fruktansvärt bra deal, jag lagar maten och hon diskar. Fast jag har lite svårt för det, jag vill gärna diska undan medan jag lagar maten.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion