Författare Ämne: En ny kulturgärning från Alliansen!!!  (läst 4180 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
En ny kulturgärning från Alliansen!!!
« skrivet: ons 14 dec 2011 12:12:44 »
Vår kulturminister, Lena Adelsohn Liljeroth, gör nu ännu en insats för kulturlivet. Det skall bli tillåtet att visa reklam mitt i olika idrottsevenemang. Om en spelare blir skadad så att det blir ett uppehåll så kommer TV-kanalerna att få stoppa in lite reklam där. Tidigare så var reklam bara tillåten i pausen.

Det känns skönt med en kulturminister som verkligen vet vad folk behöver och frågar efter, mer reklam. Nu kan en spelare vara skadad och det händer i stort sett ingenting. Med kulturministerns nya giv så kan vi få se några ungdomar som dricker the ”real thing”, Coca Cola, i stället. Eller få upplysning om nya under från vitamininstitutet i Schweiz som man stoppat i hårschampot.

Det här blir en avsevärd förstärkning av kulturlivet. När ishockeyspelarna står vid tekningspunkten och väntar på att reklamen skall ta slut innan nedsläpp.

Jag har aldrig förstått kritiken av Lena Adelsohn Liljeroth. Vem har gjort mer för kulturen än hon?


prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: En ny kulturgärning från Alliansen!!!
« Svar #1 skrivet: tor 15 dec 2011 17:20:22 »
Ja fy fan...hon är en riktig tillgång den damen.

Jag bara häpnar över Högerns framfart men folk gillar väl det hela, det är inte många som protesterar ens när deras släktingar dör framför TV:n,  ensamma, svälter ihjäl eller reduceras till enbart inkomstkällor så länge de torftigt hålls vid liv.  Det känns som det blir en snackis ett tag och sedan kan det fortsätta enligt partilinjen hos alliansen.

Sedan går folk ut och demonstrerar över en halvdöd ek som ska fällas på Östermalm/Djurgården!

Vad är det för något som har hänt i samhället?

Jag börjar känna mig som Karin Boye måste ha känt sig mot slutet av sitt liv..
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x