Författare Ämne: Välj en Nordkoreansk lösning!!!!  (läst 4133 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Välj en Nordkoreansk lösning!!!!
« skrivet: tis 24 jan 2012 16:23:17 »
Ja det går framåt. Den arabiska våren är här. Tidigare hade man en gubbe i landet som bestämde allt. Nu har man en gubbe i varje hem som bestämmer, ”Det muslimska brödrarskapet”.  Ja det kallar jag för vår.

Annars är det ju Sossarnas försök att hitta en ny partiledare som väcker förundran. Att det skall vara så förbaskat svårt.  Det senaste jag såg var att även här är våren på gång, en gubbe på 71 år. Ja Jan Eliasson, 71 år, har kommit på tal då ingen annan vill och alla yngre krafter blockeras, de känns osäkra. 

Varför inte göra som man gör i Nordkorea, välj en död person. I Nordkorea har man den  döde Kim Il-sung som evig president. Det är en bra lösning då slipper man hålla på med dessa valprocedurer bakom stängda dörrar. Ett förslag är Hjalmar Branting. Vad spelar det för roll att han är fysiskt död när man ändå kan ta upp mentalt döda gubbar som alternativ.

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Välj en Nordkoreansk lösning!!!!
« Svar #1 skrivet: ons 25 jan 2012 21:50:08 »
 ;D ;D
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Välj en Nordkoreansk lösning!!!!
« Svar #2 skrivet: tor 26 jan 2012 14:17:01 »
Nu har sossarna tänkt till ordentligt. Inspirerade av den arabiska våren har man kommit på vad som är bättre än en gubbe. Jo det är naturligtvis två gubbar.  Det blir en gubbe som partiledare och en annan gubbe som sköter debatten i riksdagen då partiledaren inte är riksdagsman. Kan man inte klämma in några gubbar till, det borde gå.

Ja säger då det. 2010-talet kommer att gå till historien som gubbarnas årtionde. Det enda positiva är att Kristdemokraterna förhoppningsvis utplånas. Det är den svenska motsvarigheten till "Det muslimska brödrarskapet".  Fast ni skall se att dom kanske också kan komma tillbaka surfandes på den arabiska våren.  Vår i de här sammanhangen betyder nämligen att en eller flera gubbar bestämmer.