Allmänt > Fria diskussioner
Gamla Julkulor och andra julpryttlar
convallaria:
åhh, orange var snyggt! Jag har bara röda och gula!
änglautanskor:
Känner du igen dessa fina ljushållare , vet du något om ålder ,ursprung mm.
Du kan få en orange och en blå av mig , om du kan hjälpa mig att hitta lite historik .Jag själv fick dessa av min bror som är bosatt i Kramfors på slaktaregatan, det var för cirka 10 års sen .Min bror hade precis köpt en gammal lagerbyggnad , som en gång i tiden tillhört ett postorderföretag .
Bland damm, smuts, knappnålar , samt 100-tals föremål fanns dessa julgransprydnader.
Reseda:
Det fanns en auktion med exakt likadana ljushållare på Tradera före jul. Tittade på den flera ggr för att hållarna var ovanliga. Ã…tminstone för mitt öga. Andra kanske sett dem förut?
änglautanskor:
Det har jag totalt missat , finns det möjlighet med återblickar på Tradera?
convallaria:
--- Citat från: änglautanskor skrivet mån 7 jan 2008 20:39:12 ---Känner du igen dessa fina ljushållare , vet du något om ålder ,ursprung mm.
Du kan få en orange och en blå av mig , om du kan hjälpa mig att hitta lite historik .Jag själv fick dessa av min bror som är bosatt i Kramfors på slaktaregatan, det var för cirka 10 års sen .
--- Slut citat ---
Nej jag vet tyvärr ingenting, men jag tror mina kommer från min mormors gömmor, från Ã…ngermanland. Kramfors är inte så långt bort.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida
Gå till fullversion