Allmänt > Fria diskussioner

Gamla Julkulor och andra julpryttlar

<< < (2/9) > >>

ada:
Klart det är kul med fint gammalt julpynt, har tyvärr inget själv då immigrantfamiljens historieskrivning börjar 66(också därför jag är intresserad av retro), intresse finns, har inte du Reggis några välhängda gamla kulor att visa upp?  Jag menar alltså sådana i glas, tänkta för julgran :) Jag fick en knippe tjeckiska glaskulor en gång, men de har gått i kras en efter en och när jag kom på att kolla på loppis var jag försent ute

Reggis:
Jo det har jag. Det ligger flera kartonger på vinden. Använder inte dessa då jag kör med julcypress. Tyvärr är det för mycket jobb att rota fram dem nu men nästa gång jag ser dem då skall jag ta lite bilder.

kas:
 Reggie varför rekommenderar du inte kas "bollar"? Du vet jag har nåra i luften, HA___ha! ;) :D ;D

Reseda:
Kära Fjoll! Mina gamla tomteuschlingar är nu färdigklädda i rena fina kläder. Tyvärr försenade Lilla Ä målningen avsevärt.  ALLA tomtar går inte i diskmaskinen varje år. Kom att tänka p´å att jag borde ha tagit ett kort på dem nakna. Lilla Ä är MYCKET upprörd över den varianten tomte som rider på en VIT gris. Hon vill att laal grisar ska vara röda. Det är ORÄTTVIST mot de stackars grisarna (3 st.) som jag vägrade måla röda.

Jag ska tvinga ungarna att ta bilder. Har förlagt min laddare till kameran  >:(

ada:
kolla i frysen efter laddaren Reseda :) när vi lussebakat och stökat körde jag hem den stora sonen och tog med diverse julpynt och två julstakar, varav jag lyckades måla en svart med hobbyfärg i förbifarten (den är ascool), en av de medtagna skarvsladdarna blev över, den lade jag in i kylen när jag kom hem...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion