Författare Ämne: Annorlunda stringhylla?  (läst 4637 gånger)

Lindsy

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
Annorlunda stringhylla?
« skrivet: fre 24 feb 2012 09:17:54 »
Hittade 4 gavlar till en stringhylla i grovsoprummet igår. Yay! Plasten är hel men den är lite missfärgad som de vita brukar kunna bli. Det var en modell som jag aldrig sett förut. Den krävde inga fästen på hyllorna utan ligger direkt på fästen i själva hyllan (om jag fattat rätt). Någon som sett den här modellen tidigare och vet något om den?


Lampedusa

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 314
    • Visa profil
SV: Annorlunda stringhylla?
« Svar #1 skrivet: fre 24 feb 2012 10:13:22 »
Är detta verkligen en stringhylla? Mellanstagen är ju på fel ledd, så det finns ju inget att lägga hyllor på.

Lindsy

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
SV: Annorlunda stringhylla?
« Svar #2 skrivet: fre 24 feb 2012 11:16:07 »
Det är jag tämligen säker på. Fästen och form är exakt som mina andra stringhyllor.
Hyllplanen går att lägga på piggarna så jag antar att det har varit hål i hyllplanen, eller någon annan typ av fästen, för att stabilisera den.

Lampedusa

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 314
    • Visa profil
SV: Annorlunda stringhylla?
« Svar #3 skrivet: fre 24 feb 2012 13:24:37 »
Det är jag tämligen säker på. Fästen och form är exakt som mina andra stringhyllor.
Hyllplanen går att lägga på piggarna så jag antar att det har varit hål i hyllplanen, eller någon annan typ av fästen, för att stabilisera den.

Men är det hyllplan med hål för piggar måste det väl ha varit ett konkurrerande system i så fall. Ett väldigt mycket mindre flexibelt system dessutom...

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Annorlunda stringhylla?
« Svar #4 skrivet: fre 24 feb 2012 13:35:29 »
Ja, alltså, de är nog inte av märket String, däremot så fanns det ju ett flertal tillverkare som gjorde sina egna versioner som var... hrm... inspirerade av String.

Lindsy

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
SV: Annorlunda stringhylla?
« Svar #5 skrivet: fre 24 feb 2012 19:58:46 »
Ja äkta string är det knappast. Men jag antar att de ändå är från den tiden. Och jag gillar dem!