Författare Ämne: Kan inte öppna bifogade bilder  (läst 6127 gånger)

Blomman

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
Kan inte öppna bifogade bilder
« skrivet: lör 4 feb 2012 15:59:16 »
Hej moderatorer och andra.

Bifogade foton som man ska öppna genom att klicka på länken bredvid gem-symbolen i inläggen får jag aldrig fram, varför?

(Jag ser de foton som är bifogade i själva inläggen.)

Ska jag ändra på någon inställning, eller?

Tack på förhand/Blomman
 

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Kan inte öppna bifogade bilder
« Svar #1 skrivet: lör 4 feb 2012 17:51:37 »
Halloj!
För att öppna bilderna i större format så klickar du på bilden, inte på textlänken. Klicka på länken kan man göra för att spara bilden men då beror det på dina säkerhetsinställningar om det funkar eller inte.

Blomman

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
SV: Kan inte öppna bifogade bilder
« Svar #2 skrivet: lör 11 feb 2012 17:23:59 »
Hej och tack för ditt svar, Wanja.

Mitt problem är dock inte att öppna foton i större format, utan att öppna somliga foton överhuvudtaget.

Två aktuella trådar i Möbler-avdelningen får exemplifiera:

I "Soffgrupp + bord" är fotot bifogat i inlägget, vilket även syns på föregående indexsida genom gem-symbolen.

I "Fläta om flätad sits ..." är fotot dock inte bifogat i inlägget utan det är endast en länk som man ska klicka på för att öppna fotot. När jag klickar på denna länk hamnar jag dock på en tom sida med felmeddelandet "404 - Bifogad fil finns inte".

Hälsar Blomman

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Kan inte öppna bifogade bilder
« Svar #3 skrivet: lör 11 feb 2012 20:08:58 »
Aha. I inlägget med länk till en annan sida är det npg så att den sidan helt enkelt inte finns längre, det kan vi inte göra så mycket åt.
Det andra inlägget, med soffa+soffbord, när är det ifrån? Det var nämligen så att forumet kraschade i oktober 2010 och då försvann en stor mängd bilder som var inlagda innan dess. Om du skriver en kommentar på det inlägget så får vi kolla vad det handlade om och den som hade bilderna kanske kan lägga upp dem igen.