Antikvaria > Trycksaker

Tidningen Retro

<< < (5/6) > >>

JJ:
Men i nästa nummer kommer Stig Lindbergs alla tygmönster - ca 35 olika. Det lär bli några som man inte har sett förut.

Lampedusa:

--- Citat från: semlan skrivet lör 21 jul 2012 10:55:06 ---
--- Citat från: thisismycat skrivet fre 20 jul 2012 15:18:45 ---Senaste numret blev jag riktigt besviken på och jag tror inte jag är ensam. Jag är osäker lite på vad målgruppen är, men de har verkligen en chans här. Antiktidningarna har ofta saker av betydligt högre kvalitet, men är sämre på att ha koll vem som egentligen designat grejerna - utan verkar bara kopiera vad auktionshusen (ofta felaktigt) angivit. Men antiktidningarna slänger å andra sidan inte in en bild på när Lill Lindfors diskar mitt i tidningen.

--- Slut citat ---

Jag blev inte heller mycket gladare av det senaste numret.  :P

--- Slut citat ---

Jag har gillat tidigare nummer, men det här senaste (3/2012) tycker jag var svagare. Jag hoppas idéerna inte är slut redan.

semlan:
Tydligen ska Retro inrikta sig på skandinavisk design och det kommer att bli rätt tråkigt i längden. Trots allt är utbudet begränsat.
Kul att se Stig Ls tyger annars var även detta nummer ingen hit! :(

Lampedusa:
Jag tycker det här numret (4/2012) var bättre än det förra. Riktigt skapligt faktiskt.

Lampedusa:

--- Citat från: semlan skrivet lör 29 sep 2012 09:52:03 ---Tydligen ska Retro inrikta sig på skandinavisk design och det kommer att bli rätt tråkigt i längden.
--- Slut citat ---

Jag tycker det är helt rätt strategi. Blandar man all design blir det för ytligt. På det här sättet kan man gå mer på djupet och då blir tidningen av visst intresse även för dem utanför skandinavien som gillar skandinavisk design. Vill man läsa om icke-skandinavisk design finns ju många utländska tidningar att välja på.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion