Antikvaria > Trycksaker

Tidningen Retro

<< < (6/6)

semlan:


Jag tycker det är helt rätt strategi. Blandar man all design blir det för ytligt. På det här sättet kan man gå mer på djupet och då blir tidningen av visst intresse även för dem utanför skandinavien som gillar skandinavisk design. Vill man läsa om icke-skandinavisk design finns ju många utländska tidningar att välja på.
[/quote]

Varför skulle det bli ytligt?!?
Det ena behöver väl inte utesluta det andra!

Lampedusa:

--- Citat från: semlan skrivet sön 30 sep 2012 21:59:22 ---

Jag tycker det är helt rätt strategi. Blandar man all design blir det för ytligt. På det här sättet kan man gå mer på djupet och då blir tidningen av visst intresse även för dem utanför skandinavien som gillar skandinavisk design. Vill man läsa om icke-skandinavisk design finns ju många utländska tidningar att välja på.

--- Slut citat ---

Varför skulle det bli ytligt?!?
Det ena behöver väl inte utesluta det andra!
[/quote]

En tidning har ju bara ett visst antal sidor. Visst, man skulle kunna öka sidantalet och antal nummer per år. Men då skulle tidningen bli dyrare och svårare att sälja. Detta skulle med all sannolikhet sänka upplagan och det skulle skjuta tidningens ekonomi i sank. Det är svårt nog ändå att få en tidning att gå runt i Sverige. Jag har jobbat på tidningsredaktion i 12 år, kanske jag skulle nämna...

semlan:
Tror knappast att tidningen behöver utöka sidoantal eller antalet nummer per år bara för att man skriver om annat än enbart skandinavisk design.
Tvärtom borde den tilltala ännu flera. ;D

JJ:
Jag tycker att tidningen skulle bli bättre om man tog med bra utländsk design som faktiskt såldes i Sverige på den tiden, men även andra fina utomnordiska retrosaker som är eftertraktade idag. Att bara satsa på bra design tilltalar inte alla så man får blanda upp med folkhemsprylar. Dessutom kunde man visa lite udda formgivning som man inte har hört talas om tidigare. Men det är helt rätt att satsa på genomarbetade artiklar som Lindbergtygerna och Geflekopparna i senaste numret.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion