Antikvaria > Trycksaker

Tidningen Retro

<< < (2/6) > >>

JJ:
Om de fortsätter i samma stil utan kvalitetsförsämring så blir det en toppentidning att spara. Men om man inte har första numret så är det hög tid att beställa det för de hade inte många ex kvar av det.

thisismycat:
Jag gillar den metodiska genomgången av kaffekoppar, pinnstolar, sideboard och keramik osv. Men i övrigt tycker jag att den fokuserar för mycket på folkhemsretro och kitsch för att det skall bli intressant i längden.

För min del får det gärna vara fler möbler också, gärna av lite högre klass än svenska pinnstolar. Men tiden får väl utvisa om den håller i längden.

JJ:
Flera av sideboarden hade hög klass. Det är klart att man ville att det bara skulle vara sånt, men då fick de nog inte så många tidningar sålda. De flesta gillar trots allt folkhemsstil.

thisismycat:

--- Citat från: JJ skrivet mån  5 mar 2012 12:29:27 ---Flera av sideboarden hade hög klass. Det är klart att man ville att det bara skulle vara sånt, men då fick de nog inte så många tidningar sålda. De flesta gillar trots allt folkhemsstil.

--- Slut citat ---

Ja, absolut - sideboardartikeln var bra. Sådana artiklar är ju guld värda för att identifiera och särskilja möbler.

Men bland hemma hos-reportagen och bland bilder blir det lite väl mycket blommiga dukar, färgglad plast och puttenuttiga kaffekoppar.  Men det är väl det folk gillar, som du säger...

semlan:

--- Citat från: thisismycat skrivet mån  5 mar 2012 10:03:18 ---Jag gillar den metodiska genomgången av kaffekoppar, pinnstolar, sideboard och keramik osv. Men i övrigt tycker jag att den fokuserar för mycket på folkhemsretro och kitsch för att det skall bli intressant i längden.

För min del får det gärna vara fler möbler också, gärna av lite högre klass än svenska pinnstolar. Men tiden får väl utvisa om den håller i längden.

--- Slut citat ---

Håller med!
En tidning som passar till 100 % kan man väl knappast hoppas på, men en blandning mellan folkhemsretro och design borde ju tilltala de flesta.
Den som lever få se! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion