Författare Ämne: Nu får det vara nog!!!!  (läst 3385 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Nu får det vara nog!!!!
« skrivet: mån 13 feb 2012 15:19:43 »
Jag har gjort en del aktieaffärer de senaste månaderna med lyckat resultat. Vad som retar mig är att resultatet skulle ha varit betydligt bättre om inte Grekland funnit, denna varböld till land. Spekulerade i Byggmax och Nolato. Gav en rätt bra utdelning på strax under en halv million.  Fast hade inte Grekland stör så hade vinsten blivit minst 200.000-250.000 högre.

Såg sen på nyheterna att det finns människor som svälter i Grekland på grund av att dom inte har pengar till mat. Det tycker jag är rätt åt dem när de stör mina investeringar på det här sättet. Det är inte enkelt att hitta företag som är underprissatta på börsen och nu när jag lyckades så bra så kom de förbannade grekerna in och störde. Jag tycker att vi vars spekulationsvinster blivit väsentligt lägre på grund av Grekland borde kompenseras. Men oss stackars investerare tänker man inte på. Nej allt stöd som lämnas till Grekland slussas vidare till Franska och Tyska banker och vi får ingenting av dessa nödlån.

Tycker det här är typiskt för EU. Oss stackars privata investerare med bara några millioner på fickan för spekulation vi ställs åt sidan för banker med milliarder att spekulera för. Det är dags att säga ifrån, vi vill också ha del av det här stödet. Det räcker inte med vår tillfredställelse över att svälten drabbar dessa greker utan vi vill även ha monetär kompensation.