Författare Ämne: Dagens huvudnyheter  (läst 3416 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Dagens huvudnyheter
« skrivet: ons 22 feb 2012 16:14:48 »
Idag var det spännande nyheter på Expressen. Carl Bildt är informatör för USA och skall ha läckt hemlig information till CIA. Var det en nyhet? Det är väl allmänt känt att Carl Bildt alltid har varit en hund som viftar på svansen inför USA.

Apropå hundar så råkade jag se några minuter på ett TV-program som handlade om hur man tränade sin hund till lydnad.  Hunden skulle gå perfekt bredvid. Stanna när ägaren stannade. Stå still när så kommenderades osv. Min fundering var: ”Varför köper de inte en automatisk gräsklippare i stället som går att styra med en remote.” Den gör ju precis som du vill i alla lägen och dessutom kan den klippa gräset vilket hunden inte kan. Sen kan personen gå ut och gå med sin gräsklippare och ropa kommandon samtidigt som personen styr klipparen med remoten. ”På stället klipp, framåt klipp, och andra kommandon kan ropas ut.

Ja så fick då äntligen Grekland sitt lån. Pengarna får bara användas för att betala av på redan befintliga lån. Det grekiska folket drog en suck av lättnad, ”Äntligen får vi berika de tyska och franska bankerna och bidra till deras resultat”, tänkte de inte utan stolthet. Grekland är satt under ekonomisk förmyndarskap och det behövs tydligen. För annars skulle grekerna använda pengarna fel. De skulle ju kunna användas för att få fart på den grekiska ekonomin genom investeringar.  Den risken är nu undanröjd, det var skönt. Grekland kommer att förbli ett underutvecklat land med turism som sin huvudsaklaga inkomstkälla.

I Dagens Industri kan vi läsa ”Mörka förväntningar hos hushållen”. Det låter ödesmättat. Vad är det för mörka förväntningar? Personligen såg jag en stilig mörkhårig yngre man framför mig. Men nej det var det inte, utan det handlade om ekonomiska förväntningar. Hushållen trodde inte att dom skulle få tillfälle att konsumera lika mycket fortsättningsvis. Det blir en påse chips mindre till fredagsmyset. Ja det verkar vara en förskräcklig framtid som väntar oss alla, huu.