Författare Ämne: Varför inte Estrella i stället?  (läst 4512 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Varför inte Estrella i stället?
« skrivet: fre 24 feb 2012 16:34:57 »
Ja vår nya kronprinsessa skall heta Estelle, vilket väl är helt OK. Men jag tycker hon borde fått namnet Estrella i stället. Det hade varit betydligt roligare. För då hade tredjenamnet kunnat bli Fredagsmys och sen efter det Dippsås eller kanske Gräslöksdipp. Att ett av namnen skulle bli Silvia var ju självklart. Jag är säker på att chipstillverkaren skulle ha sponsrat det hela om man valt det namnet. Då hade vi kunnat sänka apanaget vilket i sin tur hade gett möjligheter till skattesänkningar.

Ett alternativ hade varit och helt enkelt sälja namnen till företag till högstbjudande. Det hade varit både spännande och inkomstbringande. Hon hade då kunnat heta Estrella Expressen Volvo Silvia vilket inte alls låter så tokigt. Men framför allt hade det varit ett steg mot ett självfinansierat kungahus.

Vidare så har Daniel två namn lediga. Han heter bara Olof Daniel och det kan kompletteras men några sponsorsnamn. Ett exempel kan vara Olof Daniel Tevefyra HM. HM är ju extra lämpligt då det kan tolkas som Hans Majestät. Fast då skulle nog vår Monark blivit putt så HM är kanske inte så bra.

En annan stor nyhet är att från och med torsdag så kommer vem som helst att få öppna skönhetssalong i Grekland. Det var ett av EU:s krav för att låna ut 130 milliarder euro till Grekland. Äntligen så råder det fri etableringsrätt av skönhetssalonger i Grekland.


prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: Varför inte Estrella i stället?
« Svar #1 skrivet: lör 25 feb 2012 00:25:39 »
Salut! :D
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x

semlan

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
SV: Varför inte Estrella i stället?
« Svar #2 skrivet: sön 26 feb 2012 18:04:53 »
Kan bara hålla med!! ;D