Författare Ämne: Tyskland hjälper Grekland och lite skvaller.  (läst 4631 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Tyskland hjälper Grekland och lite skvaller.
« skrivet: mån 27 feb 2012 18:58:27 »
Jag såg att Tyskland skall hjälpa grekerna med att komma tillrätta med skatteflykten i landet. 160 tyska experter har rekryteras för detta ändamål.

Man ställer sig frågan, vad gör Sverige? Ingenting är svaret. Jag tycker att även Sverige skall ställa sin expertis till förfogande. Jag tänker då framför allt på  Patrick Grimlund och Magnus Hedberg  kända från TV-3:s Lyxfällan.

Grekerna är inte så förtjusta i de tyska experterna så här skulle nog två svenska experter komma väl till pass. Framför allt gäller det att få grekerna att förstå sambandet mellan inkomster och utgifter. Grekerna saknar i stort sett inkomster  (skatteintäkter) men är desto bättre på att generera utgifter. Det här kan enkelt illustreras för grekerna via den pedagogik Lyxfällan har. 

På tavlan kommer det att på den del som avser inkomster att vara i stort sett tomt medan utgiftsdelen av tavlan blir knökfull. Då borde till och med en grek förstå att det är något som saknas. Tror att grekerna skulle uppskatta en sån här genomgång. Det skulle till och med kunna bli ett bra TV-program där storögda greker får aha-upplevelser när kloka svenska experter räknar upp sedlar på en tavla.

Annars fick vi äntligen se bilder på den nya kronprinsessan. Det visade sig att det var en bäbis. Undrar om det blir samma hallojs runt Fredrik Reinfeldts barn som snart är på gång. Filippa är i 3:dje månaden, enligt vad jag fått höra. Verkar lite konstigt då det också har sagts mig att Filippa numera är lesbisk och är tillsammans med en tidigare barnflicka i familjen från Serbien. Barnflickan skall också vara mamma till en son vars far lystrar till namnet Fredrik. Nu vill jag inte skvallra mer om familjen Reinfeldt. Fast jag kan inte låta bli att tala om att det ryktas om att Fredriks äldsta son är gay och umgås med Jan Björklund.