Författare Ämne: Polisen slår rekord…  (läst 4890 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Polisen slår rekord…
« skrivet: tis 13 mar 2012 15:34:32 »
Polisen i Stockholm har gjort strålande insatser den senaste tiden. Först så sköt man skarp rakt in i ett gym på Östermalm. I6 skott han man avlossa mot två obeväpnade rånare. Anledningen till vilda västern yran på Östermalmstorg var att man efter at ha avlossat det första skottet uppfattade det som om de obeväpnade rånarna sköt tillbaka. Fast det var ekot från deras egen skottlossning som poliserna besvarade. De som satt i gymmets reception fick kasta sig ner på golvet och söka skydd för de skjutglada poliserna. En extra övning som vi bjuder på låter Polisen hälsa.

Sen har vi Polisens härliga insats på ishockeymatchen mellan Djurgården och AIK. Där lyckades man genom att misshandla besökarna dra på sig 800 anmälningar om misshandel. Det är svenskt rekord faktiskt. Frågan är om inte siffran står sig även internationellt. Fast egentligen är det inte så konstigt. Vilka skulle annars ha rekordet i att kollektivt misshandla en publik om inte svensk polis? Ja ni är bäst, det är bara att gratulera till ett strålande resultat och till rekordet.

Fast inte nog med detta. I Uppsala lyckades man via nitiska visiteringar och andra närgångna personkontroller förstöra stämningen på Reggiefestivalen  i Uppsala så att det inte blir några fler festivaler. Ja varför skall folket få gå ut och ha roligt? Polischefen har uttryckt önskemål om att folk skall hålla sig hemma och titta på TV. ”När det blir sådana här festivaler så får vi inte fika i fred och då blir vi så här petiga”, säger han och fortsätter: ”Då är det enda roliga vi har att trakassera besökarna och kladda på flickorna. En riktigt lyckad insats tycker jag  eftersom vi slipper dessa fortsättningsvis. Skall bli skönt att få fika i fred.” Svensk Polis har på nytt visat att man är till för oss medborgare, tack.

Till sist vill jag bara gratulera Jan Björklund till den lyckade insatsen med lärarlegitimationer som nu läggs på is. Det har bara kostat ett antal millioner kronor som satt fart på sysselsättningen. Nu kommer nästa stora Björklundprojekt nämligen Medborgarlegitimationen. Alla invånare skall förses med en medborgarlegitimation där det framgår vilken kompetens medborgaren har. Samtidigt så kommer alla medborgare att få ett nummer intatuerat på armen, medborgarnummer. ”Ja någon jävla ordning måste vi väl ha på alla dessa invånare”,låter Björklund hälsa.