Författare Ämne: Sideboard av Arne Vodder  (läst 4684 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
Sideboard av Arne Vodder
« skrivet: tis 18 dec 2007 20:58:43 »
Jag skall inom kort lägga in ett antal bilder av sådana som jag har sparat på mig från diverse håll. Jag har tänkt att skaffa ett sådant inom hyfsat snar framtid, men de växer inte på träd och går inte att köpa för mindre än en rejäl månadslön (som jag inte har). Helst vill jag ha en i teak med färgade luckor eller färgade lådor (eller båda).

Fast innan dess kanske jag skaffar en Capri soffa i svart tygklädsel men det är ett annat kapitel. Målet inför 2008 är att skaffa båda.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Sideboard av Arne Vodder
« Svar #1 skrivet: tis 18 dec 2007 22:34:33 »
Jag vet inte var du bor men förutsättningarna för att hitta Vodder ökar för varje mil du åker söder om Stockholm. Dessutom är min erfarenhet att teakmöblerna är både lättare att få tag på och billigare än jakaranda. Själv har jag det senare träslaget på matgrupp och resten av möblemanget (dock inte Vodder). Mycket av dessa möbler går på export till USA, framförallt matmöbler med många stolar och tillbehör som sideboard. Mitt tips är att du sätter in annonser i skåne. Där finns de, förutom i Danmark förståss.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Sideboard av Arne Vodder
« Svar #2 skrivet: tis 18 dec 2007 23:06:30 »
Jag bor strax utanför Göteborg och jag har sett ett i jakaranda till salu i Göteborg för 20 lappar men som tyvärr blev sålt innan jag fick ihop pengarna. Nu hoppas jag att jag har fått ihop pengarna när nästa tillfälle dyker upp. Här kommer till att börja med tre bilder på fina objekt.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Sideboard av Arne Vodder
« Svar #3 skrivet: ons 19 dec 2007 06:39:26 »
Här är ytterligare två bilder. Om någon ligger på fler bilder så vore de kul att se här.
« Senast ändrad: ons 19 dec 2007 06:42:35 av JJ »