Författare Ämne: Bettan är missnöjd!!!  (läst 4983 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Bettan är missnöjd!!!
« skrivet: fre 13 apr 2012 13:00:18 »
Beatrice Ask är inte nöjd med sin poliskår, märkligt. Jag tycker hon skall vara mer än nöjd. Dom har klättrat på skalan över polismyndigheters effektivitet i världen. Tidigare var det bara polisen i Tchad som var sämre men nu är även polisen i Syrien sämre. Det betyder att svensk polis intar en hedrande tredjeplats när det gäller ineffektivitet.

Det finns även en mätning över volymen kaffe poliser i olika länder hinner dricka på arbetsplatsen. Här finns det all anledning att vara nöjd med svensk polis, man toppar den statistiken. Man toppar inte bara gällande mängd utan även gällande den tid man använder för kaffepauser. En svensk polis lägger i snitt ner drygt hälften av sin arbetstid på kaffepauser (52%). Till 2:an polisen i Danmark är steget långt. De spenderar bara 32 % av sin arbetstid i fikarummet. En alldeles för låg siffra tycker jag.

Nu är det lite olika på olika platser i landet. Bäst på att ta fikapauser är man i Göteborg. Där utgör 63% av arbetstiden fikapauser. I Malmö där använder man minst tid till fika. Det kan förklaras av att polisen i Malmö lägger ner mycket tid på att stjäla beslagtaget gods. Något vi fick se för ett par år i uppdrag granskning.

Jag tycker vi skall se beslagtaget gods som morötter åt polisen. De borde alltså inte vara så svårt för poliser att förse sig med stöldgods som det är idag. En sådan reform skull kunna ge utrymme för ytterligare fikapuser.

På det hela taget, man är ju helt oförstående inför Beatrice Asks kritik.