Författare Ämne: Bli av med grejer från ex dödsbo?  (läst 6966 gånger)

Lampedusa

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 314
    • Visa profil
Bli av med grejer från ex dödsbo?
« skrivet: sön 20 maj 2012 15:00:07 »
Har någon tips om bästa sätt att bli av med alla de saker som blir över när ska tömma en avliden släktings lägenhet och har plockat ut allt Gustavsbergsporslin etc. Det är alltså fråga om en del felfria möbler, böcker och diverse husgeråd.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Bli av med grejer från ex dödsbo?
« Svar #1 skrivet: sön 20 maj 2012 23:06:17 »
Det beror lite på om man vill ha betalt för det andra eller bara vill bli av med det.

Vill man bara bli av med det så kan man sätta in en skänkesannons på Blocket t ex. Först till kvarn...

Lampedusa

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 314
    • Visa profil
SV: Bli av med grejer från ex dödsbo?
« Svar #2 skrivet: mån 21 maj 2012 10:40:57 »
Det beror lite på om man vill ha betalt för det andra eller bara vill bli av med det.

Vill man bara bli av med det så kan man sätta in en skänkesannons på Blocket t ex. Först till kvarn...

Tanken var väl att de skulle få de lite mer värdefulla sakerna mot att de tog hand om allt, även skräpet. Jag har sett att Myrorna säger sig ta hand om hela hem. Det kanske kunde vara ett alternativ.

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Bli av med grejer från ex dödsbo?
« Svar #3 skrivet: mån 21 maj 2012 14:48:15 »
Om det finns några intressanta föremål från "rätt" tidsperiod så är vi många handlare som kan ta hand om det, många utför även städning men det gör inte jag. Du får gärna kontakta mig om du vill att jag kommer och kikar. Annars är nog det smartaste att sälja det som är av värde sedan kontakta någon av välgörenhetsorganisationerna, risken är dock att du ändå blir stående med en del "skräp" som de inte vill ha och de lär inte heller ta hand om städningen.

Lampedusa

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 314
    • Visa profil
SV: Bli av med grejer från ex dödsbo?
« Svar #4 skrivet: mån 21 maj 2012 15:46:42 »
Om det finns några intressanta föremål från "rätt" tidsperiod så är vi många handlare som kan ta hand om det, många utför även städning men det gör inte jag. Du får gärna kontakta mig om du vill att jag kommer och kikar. Annars är nog det smartaste att sälja det som är av värde sedan kontakta någon av välgörenhetsorganisationerna, risken är dock att du ändå blir stående med en del "skräp" som de inte vill ha och de lär inte heller ta hand om städningen.

Hej Wanja. Jag tvivlar på att det är saker du är intresserad av, men jag skickar dig ett pa bilder i alla fall (till din mejl).