Författare Ämne: I serien "märkliga ting"....  (läst 4350 gånger)

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
I serien "märkliga ting"....
« skrivet: ons 19 dec 2007 18:23:17 »
...har jag nu avancerat till bildens föremål. Keramik, glaserad både in- och utvändigt, med ett hål mitt uppe på huvudet, för ljus? Inga som helst märkningar. Skall väl föreställa ett lejon, men liknar mera hund...?? Märklig, men för välgjprd för att riktigt platsa i "ära vare gud i höjden, denna har jag gjort i slöjden." Någon som har ett tips på vad det är och vem som gjort det?

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: I serien "märkliga ting"....
« Svar #1 skrivet: tor 20 dec 2007 08:35:28 »
Sydamerikansk kanske?

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: I serien "märkliga ting"....
« Svar #2 skrivet: tor 20 dec 2007 11:11:21 »
Man ska inte förringa hemmapulare Moses  :D Jag har själv något alster kvar som jag själv gjort, skulle nog kunna lura någon med dessa bara jag nu inte hade signerat med mitt eget namn, så jag kan inte testa tyvärr  ;). Men något svar på vad eller vem denna lilla figur är eller har gjorts av har jag tyvärr inte!

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: I serien "märkliga ting"....
« Svar #3 skrivet: tor 20 dec 2007 19:58:07 »
Min mening var inte att förringa, tvärtom, jag uppskattar all slags kreativitet, men ibland ser man saker som man bara kan använda som nätsänken... ;) ...och denhär hör inte dit. Jag har faktiskt ett alldeles hiskelig ljusstake (unikat) av Einar Luterkort, som jag nog hade passerat, om jag inte av en tillfällighet vänt på den....
Bifogar en ny bild ur litet annan vinkel.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: I serien "märkliga ting"....
« Svar #4 skrivet: tor 20 dec 2007 21:24:07 »
Ursäkta ett dåligt skämt, men du tror inte att det skall föreställa en fårskalle? Med det hålet i huvudet... :)

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: I serien "märkliga ting"....
« Svar #5 skrivet: tor 20 dec 2007 21:39:03 »
Ja du verkar ha rätt JJ, det ser ut som en fårskalle! Och det är nog riktigt att det inte är något som är gjort i slöjden, dessvärre kan jag inte hjälpa till med mer än det! ;D