Författare Ämne: Gud va skönt, äntligen.  (läst 4916 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Gud va skönt, äntligen.
« skrivet: tor 7 jun 2012 13:32:52 »
Äntligen får vi se reklam mitt i idrottsevenemang också. Tidigare så fick man inte bryta mitt i programmen. Vår kulturminister Lena Adelsohn Liljeroth har slagits för vår rätt till reklam även mitt i idrottsprogram.

Tänk va kul. Två löpare ligger jämsides in mot mål. Då är det som bäddat för ett litet reklamavbrott från ComHem. Eller varför inte några välbehövliga tips om shampo och hur man kan mata sina hårsäckar med x-glace för ett starkt hår.

Då är det bara ett område som det verkar lögn i helvete att få in reklam i. Det är gudstjänsterna på TV. Tycker det är dags där också. Där finns det mycket pengar att tjäna på reklam. Tänk bara Antirynkkrämen som rekommenderas av Gud. Eller Jesus skulle ha valt sårbehandlingssalvan Läka från Apoteket.

Det är tur att vi har en kulturminister som slåss för vår rätt att bli matade med mer eller mindre fantastiska reklamerbjudande.  När hon sa att reklam är kultur så tändes mina förhoppningar om ett ökat reklamutbud inte bara på TV utan även på våra museer. Tycker att ett första steg kan vara att köpa in Sibas reklammuseum (känt från TV).