Författare Ämne: 1950-60-tals hyllsystem med panelvägg och "svävande" hyllplan säljes  (läst 5348 gånger)

Blomman

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
Hej.

I vintras startade jag en diskussionstråd (med foton) om ett hyllsystem jag har:

http://www.retroforum.se/index.php?topic=4675.0

P.g.a. att jag under september mister lagerplatsen jag har systemet på måste jag akut göra mig av med det.

I tråden som jag har länkat till finns foton på mina delar, samt ett foto, som kallekanin bidrog med (tack!), på hur systemet kan se ut när det är monterat.

Som man kan se på mina foton har mitt system 2 skåp med glasdörrar och 1 skrivmodul med invändig belysning, förutom de vanliga hyllplanen.

I skrivande stund kan jag inte säga hur högt systemet är (c:a 2,20 m, uppskattar jag), kommer dock ihåg att det är 3,9 m långt om man sätter upp alla paneler.

Jag kan inte heller garantera att exakt alla detaljer finns, eftersom jag aldrig har satt upp systemet. Eventuellt intresserad köpare får självfallet se delarna själv.

Jag har dock bråttom att bli av med det nu, eftersom lagerplatsen ska tömmas inom några veckor. Så jag säljer systemet till fyndpris: 1700:- Marknadspris borde vara uppåt 10000:-, med tanke på hur väldigt ovanligt det är idag (inte många exemplar kan vara sparade).

Hämtning i Stockholm.
Mvh/Blomman


Blomman

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil