Eftersom jag är en riktig 50-60 tals nörd så tycker jag alltid det är kul att få se vad annat folk har för kul prylar från denna perioden i sina samlingar så jag tänkte ni kan lägga upp bilder på era favoriter här,helst saker ni har i eran egen ägo då jag tycker det är roligare änn några bilder hittade på nätet.Tanken är att ni kan lägga upp bilder på nyförvärv här löpande så dör inte tråden och man får nya saker att se hela tiden

Kan väll börja med lite prylar ur min egen samling.
Fyra koppar och fat ur serien Trio från Gefle-Upsala-Ekeby från 1957,hittade på loppis för typ en femma styck,ett av min fynd som jag är mest nöjd med.Själva koppen är samma modell som bl.a. den mer kända Zebra dekoren finns på.Den heter AU och är skapad av Arthur Percy.Dekoren Trio på mina koppar är skapad av Helmer Ringström 1957 för Gefle.

En del av min skivsamling,också på bild en såkallad spisarbox i nästintill nyskick från Alstermo samt en Dux skivspelare som fungerar perfekt.Har ytterligare en likadan skivspelare fast med annorlunda högtalar arrangemang + ett par spelare till

Diverse prylar,ett par högtalare 50-tal,lite gamla amerikanska biltidningar typ Hop-up,Rodding and restyling,custom rodder m.fl. 2 stycken 50-tals munspel frpn Hohner,stringunderlägg m.m.

Klädhängare i string design,dock är det väll inte Nisse Strinning men den är snygg ändå

Två askfat,ursprung okänt

String hylla i mycket fint skick med ettiketten kvar på undersidan av alla hyllplan

Tyska 50-tals Majolika fat.Stämpeln på baksidan säger SMF,Schramberg och så står det nått Kanogema/Handgemalt (Handmålade?) eller liknande samt Venezia som dessa fatens dekor verkar heta samt ett nummer.Mina fat har nummer 3 och 10 och jag antar att det har med deras storlek att göra.Det stora fatet har också siffrorna 4895 "stämplat" i ytskicket på undersidan.

Typisk 50-tals sänlampa som sitter just över min säng

Mitt fontänbord och en gammal snygg bordsfläkt

Stringhyllan har kommit upp på vägen och fått lite saker bland hyllorna.

Mitt fontänbord med diverse stringljustakar på,ha överseende med oredan runt bordet

Dessutom är skålen numera bytt mot en som inte har några kalkavlagringar i skålen,nästan nyskick på skålen och hela bordet numer.Dock har pumpen börjat låta en del så det börjar nog bli dags för en rengörning och kanske titta över pumpen också.

Kan ju även lägga in två bilder på min Buick från 1963 som jag renoverar.

Det var väll allt från mig just nu,hoppas ni fyller på med snygga prylar.
MVH Micke