Allmänt > Fria diskussioner
God fortsättning....
nisse 8:
....på er retroiter :)
Anja:
Jag önskar detsamma!
Jag hoppas julhelgen varit skön. Jag tycker den har varit underbar med ledighet och trevlig samvaro med familjen.
JJ:
Ja det har verkligen varit skönt att ha kunnat ta det lugnt och sova åtta timmar per natt. Vanligtvis så ringer väckarklockan vid 6.00 på helgen för att kunna vara på loppisarna tidigt, och inte har man lagt sig i tid dagen innan heller!
Reggis:
Och glöm inte bort mellandagsrean, årets höjdpunkt. Då man ger sig ut och frossar i konsumtion och samtidigt upplever sig vara sparsam. Jag tror inte det har så mycket med själva prissänkningen ekonomiska betydelse att göra att det känns så förbaskat tillfredställande att handla just på mellandagsrean. Det är att man kan motivera sin extrema överkonsumtion med, â€det var ju rea för sjuttonâ€. Det gäller att passa på.â€
Personligen handlar jag helt vilt oberoende av om det är rea eller ej, spelar roll, näh. Under dessa dagar skall man bara konsumera och få uppleva den orgastiska känslan av att få hänga in ytterligare några klänningar och kappor i sina knökfulla garderober.
Just nu har jag satt upp en pappskiva i en av mina garderober för att inte skohögen som befinner sig där skall rinna ut på golvet när jag öppnar garderobsdörren. Just skor är en passion jag har. Kan inte avstå från att köpa snygga skor jag ser, det går bara inte. Jag har sån förståelse för Imelda Marcos. Jag har emellertid en liten bit till att gå för att komma upp i hennes 3.000 par skor.
Vill bara önska er alla här en bra avslutning på shoppingåret 2007. Vill samtidigt tacka Alliansregeringen för deras stora insatser i att göra 2008 till ett ännu bättre shoppingår och bereda utrymme för ytterligare överkonsumtion.
Borttagandet av förmögenhetsskatten och omvandlingen av fastighetsskatten till en jämlik avgift är de injektioner vi länge väntat på. Just att öka det ekonomiska utrymmet ytterligare för grupper som redan lever gott leder till just denna härlig överkonsumtion från dessa grupper. Ett stort tack till Alliansen, inte bara för det ökade ekonomiska utrymmet det leder till, utan framför allt för jämlikheten i att skatten är lika stor för ett slott som för en självbygge i Tallkrogen. Det här är åtgärder helt i linje med dagens miljödiskussioner och miljömål, det kan inte vara bättre tajmat. Skönt att vi har en regering som tar ett sådant stort ansvar.
Fjoll:
Ja visst är det skönt med en regering som ser till att ALLA får ha det gott och shoppa än mer. Såg en intervju med Miljöpartiets Birger Schlaug ang miljön vs årets toppnotering av jul- och mellandagshandeln. Sedan kommer Svensk Handels vice vd "Yvonne nånting" in och säger, visst tär konsumtionen på jordens resurser men vi får inte glömma den andra sidan av myntet, ALLA mår ju bra av tillväxt!!! Ja visst har vi blivit lyckligare, känner ni inte det. För att inte tala om lilla parveln långtbortistan som har fått den stora äran att uner 15-timmarspass tillverka ohälsosamma komponenter till våra elprylar och datorer, han är lycklig han. Men, nu ska vi väl inte tänka så långt bort, det viktiga är att vi är lyckliga i Sverige och framförallt, att vi kan fortsätta köpa, handla konsumera och gärna då på våra lågprisvaruhus. Att prylarna eller kläderna bara håller någon månad eller halvår gör inget, det är bara att slänga och köpa nytt. Kvalité va é de?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion