Glas > Svenskt glas
Mina vackraste glas...
nisse 8:
Lyllo dig ;D
nisse 8:
Halva nöjet med samlandet av gammla ting är historien runt objektet.
JJ:
--- Citat från: kikarbara skrivet ons 2 jan 2008 19:19:37 ---
Han trodde dock att några av de glas som visas under äldre var nyare och vice versa.
--- Slut citat ---
Jag känner en person som i sin tur känner den personen som har tillverkat hemsidan om Fåglaviks glasbruk. Han säger att sidan skall uppdateras inom kort - bilder skall sorteras ut eftersom det finns dubbla bilder av vissa föremål samt att det skall visas bättre i vilka färger som föremålen har tillverkats i. Jag skall föreslå att det skall stå årtal när föremålen är tillverkade också.
Tack för att du frågade om vykorten! Som du kanske vet så finns det ett museum i kulturhuset i Herrljunga om glasbruket, och hembygdsgården har en avdelning i ett hus med glas, verktyg mm från bruket.
Reseda:
kikarbara, tag med bandspelare vid nästa besök. Trevligt att ha "berättelser från dem som var med" sparade för eftervärlden.
Reseda:
Jag har, för privat bruk, gjort videoinspelningar med "di gamle" i byn angående deras skoltid. Personerna är borta nu, alla tre. Intressant att ha dessa filmer kvar för att visa för det uppväxande släktet.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida
Gå till fullversion