Allmänt > Fria diskussioner
FengShow for nerds. (Eller Feng shui för samlare?)
JJ:
Jag har metervis med inredning/antik/design-tidningar som bara tar plats. Jag tänkte ta en halv dag och bläddra igenom dem, klippa ur det snyggaste (det mesta som finns i dem är faktiskt inte så snyggt). Sedan sätter man in det i plastfickor i en pärm (eller fler) och slänger resten i pappersåtervinningen.
convallaria:
Jag som är handlare byter hela tiden och numera är det ju lätt för alla att sälja via tradera, men det hjälps inte, man tycker saker är så vackra och då får de stå till sig hemma en stund innan man bestämt sig om det ska väck eller inte. Ibland ångrar man sig, särskilt när nån i affären står och håller i nåt man just rensat ut hemifrån. Så fort kunden gått rusar jag fram och räddar min kära sak och tar hem den en sväng igen. Framför allt är det en tavla som åker fram och tillbaks med jämna mellanrum och några champagneskålar jag rensade ut i ett anfall i höstas saknade jag svårt igår...
Jag vet en annan handlare som satt ett hiskeligt pris på ett skåp hon inte vill sälja, men inte har plats för hemma. Så, nyligen, kom det in en kund och ville köpa....
Jag ska inte slänga mina A&A, men tycker det är patetiskt av mig att fortsätta prenumerera trots att jag uppenbarligen slutat läsa.
Reggis:
Jag köpte faktiskt ett stort hus för att få plats med mina grejer. Så nu har jag en lägenhet i Stockholm på 5 rum och kök, en källarlokal på 25 kvm, vindskontor och garage samt ett hus med en totalyta på 300 kvm. Allt är belamrat. Jag letar nu efter ett hus till i närheten av mitt befintliga hus, det skulle hjälpa. Mitt råd till dig Kikarbara är, köp ett hus till det är enda lösningen.
JJ:
Jag vet en antikhandlare som har satt helt orealistiska priser på vissa saker därför att han gärna vill ha dem kvar men inte har plats hemma. Men ibland säger han att det är pga att dra in folk i affären som han har dem i fönstret. Frågar man flera gånger om priset så blir det dyrare för varje gång.
JJ:
--- Citat från: ada skrivet lör 29 dec 2007 15:25:37 ---Det gör ont i mig om fina gamla årgångar slängs, kan inte nån få det mot portokostnad?
--- Slut citat ---
Har du tidningen FORM från 1954-1960 som du vill bli av med så köper jag gärna, eller byter mot något annat.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion