Författare Ämne: FengShow for nerds. (Eller Feng shui för samlare?)  (läst 11067 gånger)

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: FengShow for nerds. (Eller Feng shui för samlare?)
« Svar #15 skrivet: lör 29 dec 2007 17:21:24 »


Har du tidningen FORM från 1954-1960 som du vill bli av med så köper jag gärna, eller byter mot något annat.

Nä , hade jag den skulle jag INTE slänga! Min väninna har dem och jag bläddrar avundsjukt idem.
Allt går.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: FengShow for nerds. (Eller Feng shui för samlare?)
« Svar #16 skrivet: lör 29 dec 2007 19:50:12 »
Hm bra råd men jag vet inte om det hjälper. Vi hyr iofs gården vi bor på men här har vi sådär en 300 kvadrat sammanlagt i bostadsyta. Och så har jag en lokal på 275 kvadrat upptill... mer yta är nog inte svaret. Men ett av skälen är nog det där med att ha svårt att släppa grejjer, och det är ju så att om man inte visar upp vad man har så blir det inte sålt heller... och det är svårt att köpa på sig mer när man redan har för mycket. Jag får nog bli bättre på att både lägga ut och annonsera och att göra det så attraktivt som möjligt... (DET skulle kunna bli mitt nyårslöfte apropå en annan tråd).

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: FengShow for nerds. (Eller Feng shui för samlare?)
« Svar #17 skrivet: lör 29 dec 2007 19:53:35 »
Jag funderar på om man skulle starta en bytes/bortskänkes-kategori? Vad tror ni om det? Det gör ont i mig om fina gamla årgångar slängs, kan inte nån få det mot portokostnad?
[/quote]

Jag tror inte alls att det är någon dum ide. Varför inte göra den till en Sökes/bytes/bortskänkes? Någon kanske sitter och söker just det som du har i rummet bredvid som du inte har en tanke på!

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: FengShow for nerds. (Eller Feng shui för samlare?)
« Svar #18 skrivet: lör 29 dec 2007 20:12:35 »
Det har väl varit på tal förut, och jag skrev att jag letar efter UE Pronto och Johansfors Party, men sedan blev det inte så mycket mer efterlysningar. Om man begränsar det till en speciell tråd så är det nog lätt att det smyger sig in diskussioner där. Och det kan vara lätt att säljare kommer hit och annonserar som enda syfte. Men man kan ju alltid skriva att man letar efter fler objekt liknande de man visar bild på överallt i forumet om Ada inte misstycker.
« Senast ändrad: lör 29 dec 2007 20:15:04 av JJ »

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: FengShow for nerds. (Eller Feng shui för samlare?)
« Svar #19 skrivet: lör 29 dec 2007 20:17:40 »
Nu kom minnet tillbaka, det gjorde du ju, frågade efter dom där...

Jag funderar om det ska vara en kategori för sig, och man har olika avdelningar dessutom, efterlyses, bytes, bortskänkes, men sen kan ju nåt vara antingen efterlyses eller bytes så det kanske är överflödigt?

--------------------

Jag kom på hur jag ska förändra det hela, jag lägger ihop kategorierna som bara har en underkategori till "Allmänt" så bered er på att hitta nuvarande övergripande kategorier där samt Sökes/Bytes/Bortskänkes strax!
« Senast ändrad: lör 29 dec 2007 20:24:51 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: FengShow for nerds. (Eller Feng shui för samlare?)
« Svar #20 skrivet: lör 29 dec 2007 20:21:57 »
Nu kom minnet tillbaka, det gjorde du ju, frågade efter dom där...

Jag funderar om det ska vara en kategori för sig, och man har olika avdelningar dessutom, efterlyses, bytes, bortskänkes, men sen kan ju nåt vara antingen efterlyses eller bytes så det kanske är överflödigt?

En efterlysning kan ju bli en bytes på vägen även om det inte var tänkt från början? Och det kan vara bra att veta att den och den personen samlar på det och det, eller söker en sån och så springer man på den för en spottstyver på en loppis eller dyligt? Eller hör någon som har. Därför kan det vara bra med en koncentrerad sådan tråd, ett sätt att ochså hjälpa varandra lite på traven där vi sitter i olika landsändar allihop?

Men jag håller med dig om till salu, för det finns andra forum för det. Tradera och blocket fungerar ju jättebra för sådant...eller varför inte samlaren.org.

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: FengShow for nerds. (Eller Feng shui för samlare?)
« Svar #21 skrivet: lör 29 dec 2007 21:59:34 »
Jag ska inte slänga mina A&A, men tycker det är patetiskt av mig att fortsätta prenumerera trots att jag uppenbarligen slutat läsa.

Släng dem! Och säg upp prenumerationen.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: FengShow for nerds. (Eller Feng shui för samlare?)
« Svar #22 skrivet: lör 29 dec 2007 22:09:14 »
Jag ska inte slänga mina A&A, men tycker det är patetiskt av mig att fortsätta prenumerera trots att jag uppenbarligen slutat läsa.

Släng dem! Och säg upp prenumerationen.

Slänga dem vore väl synd! Ta med en tidning varje gång du gör nr. 2 så kan du åtminstone bläddra igenom den och se om det finns något intressant däri. Hittar du inget - säg upp prenumerationen.