Författare Ämne: Ovanlig ostkupa, Rörstrand Salut, som jag inte blir klok på  (läst 6900 gånger)

gabriel

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Ovanlig ostkupa, Rörstrand Salut, som jag inte blir klok på
« skrivet: ons 18 dec 2013 22:44:55 »
Hej på er!

Jag har bjudit hem en ostkupa på Tradera som jag inte blir riktigt klok på. Den ser ut som på bilden och har en tydlig stämpel (se bild) som det står Rörstrand Salut på. Rörstrand-stämpeln är den som är använd efter 1950 enligt signaturer.se. Enligt ett holländskt auktionshus där en likadan legat ute på auktion (Länk: http://www.botterweg.com/Auction/Bid/tabid/59/auctionid/18/lotid/14355/language/en-US/Default.aspx ) så är den designad av Stig Lindberg ca. 1965. Grejen är att Stig Lindberg väl var designer för Gustavsberg och inte Rörstrand? Men designen liknar i och för sig andra dekorer som Stig Lindberg gjorde. Jag har sökt länge och väl på internet efter mer information om denna dekor, men hittar ingenting. Ingen av de sidor som listar Rörstrandsdekorer har med den. Är det någon som vet mer om denna eller som kan peka mig i rätt riktning? Finns det till exempel fler delar med denna dekor?

Bilder: