Allmänt > Fria diskussioner
Vilka blir nyårslöftena då?
convallaria:
En sak till , broder, som du glömmer. Det går inte att säga att man vill ha hyllan NU. Kvinnan måste säga, med något av alternativen du så tydligt visar, att hon skulle vilja ha den här hyllan före 1 mars eller inom den och den tidsrymden.
Ack, tänk om man åter hade en man som ville bygga hyllor åt den.... Suck.
kikarbara:
Jag är inte helt säker på att det sättet att konversera på går riktigt hem här... säger jag "gör det!" så kan jag vara säker på att det inte blir påbörjat liksom, han är nog lite obstinat.
Säger jag däremot över en ritning, "åh, den var snygg den hyllan" eller pekar på en plats på väggen och säger "där skulle man haft en hylla kanske?" så finns det en där innan jag hinner blinka.
Jag föredrar dock att åka på loppis etc och hitta en hylla; jag frågar "passar den i köket tro?" så kikar han numera och säger "tja, kanske det, vi får väl mäta?". Tidigare sa han bara "gammel skit, vad skall vi med det till?" Jag är rädd att min oäkta man börjar förstå mig...
Men jag får tyvärr inte göra riktigt vad jag vill. Vi hade en bostadsrätt tidigare och då hade jag helt klart för mig vad jag skulle ha för golv (svartvitrutigt i köket förstås) men se, det kunde jag glömma... idag skulle han KANSKE gå att övertala om jag ser till att hitta gamla orginalplattor först... så han har dock ändrat sig ang gammalt, men vill absolut ha ett ord med, det går inte att köra över honom hur som helst.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida
Gå till fullversion