Allmänt > Fria diskussioner
Vilka blir nyårslöftena då?
Reggis:
Inte alla rum turligt nog. Jag har två rum i lägenheten på 5 rum som ser ut som hårdpackade lager samt ett rum jag hyr i källaren. Till detta ett rum i ett hus jag äger samt en vind och en källare därtill. För övrigt så kan man betrakta resten, utom min papegojas rum, som övermöblerat. Det vill säga det är smockat men det går att använda. Alla döutrymmen som ovanpå skåp, under bord etc är naturligtvis proppat så även i köket.
Jag måste göra något år det här, det förstår jag själv, eftersom det blir mer och mer hela tiden. Just nu funderar jag på att köpa ett hus till. Det löste mina problem förra gången. Sälja, ja visst men jag tycker det är betydligt roligare och handla. Därför styrs jag av lustprincipen och ägnar ingen tid åt att sälja. Är man shopaholic så är man och â€a woman got do what a women got to doâ€, det vill säga shoppa. .
gitzie:
Jädra tur att man inte behöver städa hemma hos dig,Reggis ;D
Reggis:
Jo jag tycker faktiskt själv att det är skoj ibland att gräva i några lådor jag inte tittat i på flera år eller gå igenom en taveltrave. Städa, nja, jag dammar kanske av ett och annat föremål för syns skull.
Jag blir alltid lika överraskad över den kvalité mina gamla inköp har vilket är kul.
änglautanskor:
Jag är så himla duktig på att köpa, alltså bjuda på traderas auktioner, i min iver har jag bjudit på auktioner som jag trist nog har vunnit.
Värre är att jag har lockat min sambo att bjuda på Tradera.......... min sambo bjöd på en rutig köksgardin , han blev så lycklig när han var vinnaren, 4 meter volanggardin som jag bara avskyr.
Reggis:
Ja där sitter ni bland dynghögarna i Sextorp utanför Landskrona och packar fynd till hugade brötesköpare på Tradera. Det är trevligt att notera att det finns en man till här i landet som vet vad man har män till, nämligen att bära grejer. Du har gjort ett bra jobb kikarbara.
Min kille är också åsna men han törs inte köpa något då han sett med vilken avsmak jag har studerat de få inköp han tordats göra. Nu tar han inga egna initiativ på den punkten vilket är skönt utan han har förstått sin uppgift att hans deltagande bara går ut på att bära och serva mig. Springa till bilen och lassa av när det blir mycket. Hämta kaffe i kafeterian om det finns en sådan samt förse mig med iskall Coca Cola varma sommardagar.
Är han riktigt duktig så brukar jag belöna honom med något oväntat. På somrarna är det oftast att jag styr in på någon parkeringsruta på hemväg eller på väg till nästa loppis och tar en paus med friluftssex , det tycker han är spännande. Ni andra som inte får med åsnan kan prova på detta. Det ökar garanterat deras intresse för loppisar och det är kul. Prova skall ni se.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion