Allmänt > Fria diskussioner

Vilka blir nyårslöftena då?

<< < (2/26) > >>

kikarbara:

--- Citat från: JJ skrivet lör 29 dec 2007 20:02:02 ---Jo jag har ett antal sådana - förutom för coca-cola, även fest-is, läkerol, champis, tidningen smålänningen (varför köpte jag den...?)loranga, chokladzingo (kult) mm.

Jag rekommenderar dig att sluta röka. Om du inte känner någon som har KOL så har min pappa det och kan knappt gå 20 meter innan han måste sätta sig flåsande, och han är 71 år.

--- Slut citat ---

Min nyligen avlidna mormor hade kol, så jag vet att jag borde... att få det går dessutom i släkten. *suckar*. Men varför känns det aldrig som att det är rätt läge.
Jag vill mer än gärna veta mer om dina skyltar. Har en underbar 4711, och en väldigt stor från Lux och en Felix med stålmannen (potatisätare orkar mer) men vill mer än gärna utöka dessa.

ada:

--- Citat från: kikarbara skrivet lör 29 dec 2007 19:55:12 ---
--- Citat från: JJ skrivet lör 29 dec 2007 19:51:00 ---Jag har tagit mig en ordentlig funderare över jul och bestämt mig för att begränsa mitt samlande betydligt. Inredningsgrejerna skall jag förstås behålla, i alla fall de som jag gillar bäst. Men Kalaspuffsbilarna skall krängas av, läsketiketterna, gamla förpackningar och reklamskyltar skall väck och även min stora coca-colasamling skall säljas. Behåller vykorten och hotelletiketterna samt min samling föremål från födelseorten. På köpet får jag in en hel del pengar som skall omvandlas till ett sideboard och en soffa bl a.

--- Slut citat ---

Reklamskyltar??? *örsnibbarna vibrerar betänkligt* Var det någon som sa reklamskyltar??? Vaddå, vaddå, vaddå?

--- Slut citat ---

Hmm, är det verkligen så att du ska ha mer grejer Kikarbara? :)

Fast det låter ju trist att göra sig av med reklamskyltar, som skulle vara för häftigt att ha en vägg med, om man har plats...

kikarbara:

Hmm, är det verkligen så att du ska ha mer grejer Kikarbara? :)

Fast det låter ju trist att göra sig av med reklamskyltar, som skulle vara för häftigt att ha en vägg med, om man har plats...
[/quote]

*skrattar* Jamen nu beror det ju på vad det är för grejjer vi pratar om. Glas och mojänger, nej, men reklam och skyltar... asså nu pratar vi ju grejjer som JAG PERSONLIGEN samlar och vill ha för egen del. DET är skillnad det! ;D

JJ:
Jag skall behålla en - den häftigaste som skall få sitta på väggen i vardagsrummet. En stor rund röd aluminiumskylt för Kitty-Kola från 1953 i absolut nyskick! En kompis hjälpte till att röja i ett gammalt nedlagt bryggeri, och där hittade han fyra stycken sådana, fortfarande inslagna i papper från tillverkaren. En behöll han själv, en sålde han på Tradera (för 3.300 kr) en bytte han bort och en fick jag komma över.

kikarbara:

--- Citat från: JJ skrivet lör 29 dec 2007 20:23:19 ---Jag skall behålla en - den häftigaste som skall få sitta på väggen i vardagsrummet. En stor rund röd aluminiumskylt för Kitty-Kola från 1953 i absolut nyskick! En kompis hjälpte till att röja i ett gammalt nedlagt bryggeri, och där hittade han fyra stycken sådana, fortfarande inslagna i papper från tillverkaren. En behöll han själv, en sålde han på Tradera (för 3.300 kr) en bytte han bort och en fick jag komma över.

--- Slut citat ---

Wow!! Sånt är ju bara drömmen....

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion